Hallo
Afgelopen maandag naar de Oostvaarders plassen gegaan.
Hier kwam ik een grote groep baardmannen tegen, maar mijn 2x converter weigerde weer eens dienst. Dus met de hand scherpstellen, maar er kwamen achter mij op zo'n 40 meter 3 oude schreeuwende wijv... euh vrouwen staan. Ze stonden vlak naast elkaar, en op 40 meter deed hoorde ik duidelijk dat ze elkaar vroegen of ze de vogels zagen. dus alle baardmannen weg! (sommige mensen zouden een buitenkom verbod moeten krijgen.)
Al balend verder gewandeld en toen ik bijna uit de bossen was, zag ik het riet bewegen. Ik dacht eerst aan een roerdomp.. Toen ik dicht bij het riet kwam, kwam er ineens een baardman man uit het riet komen. Daar nog lang gewacht.. ondanks dat de baardman weg was hoorde ik iets op het ijs lopen, en zag het riet bewegen.. Ik denk nog steeds dat daar een roerdomp zat...
Maar na 20 minuten kwam het mannetje terug en liet zich zo fotograferen. Helaas alleen met de 200mm.. dus alle foto's zijn flink gecropt.. ongeveer 2/3 is er van over.
1. Jammer net achter het riet

2.

3.

4 foto 3 met een 100% crop.

Al met al een vruchtbare wandeling, waarbij ik een roerdomp eindelijk eens goed heb gezien (nu nog op de foto) een waterral tegen kwam, en de zeearend erg goed heb gezien, incl. de gele snavel en poten, en ook no de baardman op de foto!