Ola, nadat wat mensen te kennen hadden gegeven dat ze graag wilde weten hoe make-up in Ps aangbracht wordt heb ik snel even een tutje in lekaar geflanst
Ik heb hier wel even voor de makkelijke manier gekozen zodat iedereen het simpel kan volgen en kan nadoen.Er is een uitgebreidere manier, welke misschien net ietsie beter uit komt, maar deze is imo te bewerkelijk en lastig te volgen als je niet of nauwelijks met Ps werkt.
-Als eerst maak je een nieuwe laag aan ( SHIFT+CTRL+N ).
-Vervolgens pak je je brush tool en zet je deze ( dmv rechtermuis op de foto verschijnt de popup ) een juist formaat wat mooi tussen het oog en de wenkbrauw past
de hardness (rand) schuif je helemaal naar links zodat je een zo zacht mogelijke rand krijgt.
De kleur, maakt nu nog niet uit , maar let op gebruik GEEN zwart of wit !! deze 2 zijn later namelijk niet meer aan te passen.

-Als je basis erop staat ( kleur en postitie ) dan ga je dat vervagen dmv : Filter-->blur-->gaussian blur.

-Vervolgens zet je de laag op hard-light of soft-light afhankelijk van de kleur/sterkte welke je wilt.

Nu kun je de uiteindelijke kleur gaan bepalen dmv : CTRL+U . Door aan de bovenste slider in het popup scherme te trekken zal de kleur veranderen.
-Nu ben je eigenlijk al klaar, maar door het vervagen zijn er natuurlijk dingen verkleurd buiten de zone die je wilde,.. deze haal je simpel weg met een gum waarvan de rand/hardness ook zo zacht mogelijk staat. ( probeer de grote vd gum ook aardig groot te houden, zo zorg je dat de rand nog zachter is )
-Bij de wimpers zet je de afbeelding groot in beeld, en vervolgens kun je met een heel kleine gum ook daar wat restjes verwijderen.
-Dmv het aanpassen vd opacity kun je nu achteraf de sterkte vd make-up bepalen.

Eindresultaat :

Hier zijn de lippen ook gedaan en er is wat "blush" aangebracht, maar dit kun je in principe gewoon via bovenstaande manier doen
Show me some results