Het is 19 mei 2025 01:07

Ga naar pagina 1, 2  Volgende

►Maximaal 2 beoordelingstopics per dag. ► Maximaal 8 foto's per topic. ► Gewenste plaatsingsgrootte foto's is 900 pixels. ► Minimale plaatsingsgrootte foto's is 700 pixels.

Auteur Nu echt op de step
 Nu echt op de step
BerichtGeplaatst: 19 jan 2010 23:40 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Sport fotografie had ik nog nooit gedaan, de resultaten zijn dan ook niet zo geweldig.. toch vind ik deze foto van mijn broeder wel erg goed gelukt..

Fotografie

Groet Niels

Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum Share on FacebookShare on Twitter 
 Nu echt op de step
BerichtGeplaatst: 20 jan 2010 23:27 
Lid
Fotografie

Ik vind het wel erg jammer dat ik op mijn laatste 2 topics maar 1 reactie heb gehad! Dit is wel even de laatste poging voor mij..

Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Nu echt op de step
BerichtGeplaatst: 20 jan 2010 23:38 
Lid
Fotografie

Geslacht: Vrouw
Leuk moment, jammer dat broer er onscherp op staat.
Wel te verwachten met 179mm bij 1/125"; waarom heb je gekozen voor diafragmavoorkeuze? Bij sportfotografie is sluitertijdvoorkeuze een veel logischer keus, om onscherpte te voorkomen.

Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
 Nu echt op de step
BerichtGeplaatst: 21 jan 2010 00:47 
Lid
Fotografie

geen idee waarom ik dat niet gedaan heb. Ik werk zelf meestal met diafragma voorkeuze.. maar idd hierbij is sluitertijd veel bruikbaarder!

Nu echt op de step
BerichtGeplaatst: 21 jan 2010 01:29 
Lid
Fotografie

Deze sportfoto komt op mij erg statisch over. Ik probeer altijd de actie of de emotie vast te leggen. Beiden mis ik hier dus een beetje :S

Actie had je hier vast kunnen leggen door bijvoorbeeld 3 seconden laten te "pannen". Het betere bochtenwerk wil ook nog wel eens spectaculaire foto's opleveren.
Emotie... daarvoor moet je vaak bij de finish staan of snel op bijzondere momenten reageren (vallen, etc.)

Nu echt op de step
BerichtGeplaatst: 21 jan 2010 01:54 
Lid

Spijtig dat hij zijn band gaat krijden op die scherpe rand van de kader.
Meer plaats in de rijrichting gaat meer aktie toevoegen.
Dit zijn foto's die men moet pannen.
Ik denk wel dat broertje tevreden zal zijn
Jumper BB

Nu echt op de step
BerichtGeplaatst: 21 jan 2010 01:56 
Lid

Henry schreef:
Actie had je hier vast kunnen leggen door bijvoorbeeld 3 seconden laten te "pannen". )

Dit wil ik wel eens zien gebeuren 3sek pannen en dan nog een foto overhouden :blink :blink :S
Jumper BB

Nu echt op de step
BerichtGeplaatst: 21 jan 2010 22:41 
Lid
Fotografie

Ik mis vooral scherpte op de stepper en de ruimte waarin hij stept zou ruimer mogen. Nu lijkt de weg voor de stepper op te houden zeg maar.
Als persoonlijke foto voor de actie van je broer, (ik had het elders gelezen) is ie natuurlijk helemaal leuk.

Nagtie schreef:
Ik vind het wel erg jammer dat ik op mijn laatste 2 topics maar 1 reactie heb gehad! Dit is wel even de laatste poging voor mij..

Ik snap wel dat je het jammer vind, maar met alle respect; ....je bent de enige niet hoor. Hoe vaak dit anderen gebeurt is niet te tellen.
Daarnaast moet je niet vergeten dat je in de sporthoek zit....wordt toch even in andere aantallen bekeken als bijvoorbeeld in portretten....

Nu echt op de step
BerichtGeplaatst: 22 jan 2010 00:17 
Lid
Fotografie

mido schreef:
Ik mis vooral scherpte op de stepper en de ruimte waarin hij stept zou ruimer mogen. Nu lijkt de weg voor de stepper op te houden zeg maar.
Als persoonlijke foto voor de actie van je broer, (ik had het elders gelezen) is ie natuurlijk helemaal leuk.

Nagtie schreef:

Ik snap wel dat je het jammer vind, maar met alle respect; ....je bent de enige niet hoor. Hoe vaak dit anderen gebeurt is niet te tellen.
Daarnaast moet je niet vergeten dat je in de sporthoek zit....wordt toch even in andere aantallen bekeken als bijvoorbeeld in portretten....

En ik ga daarom niet zitten wachten op een antwoord en vraag dus om reacties, want ik post hier niet om oohh's en aahh's te krijgen. De foto's die ik echt mooi vind post ik niet uit angst dat die niet mooi worden gevonden.

Nu echt op de step
BerichtGeplaatst: 22 jan 2010 00:27 
Lid
Fotografie

Nagtie schreef:
De foto's die ik echt mooi vind post ik niet uit angst dat die niet mooi worden gevonden.

Dat is jammer! Juist daar waar je denkt tevreden te zijn, zijn ook weer punten uit te halen.
Tenminste zo werkt dat voor mij. :)

En als je zel fniet tevreden bent (en je ook al weet waarom), waarom zou je een ander dat dan nog laten zeggen; je wist t toch al.

Nu echt op de step
BerichtGeplaatst: 22 jan 2010 00:30 
Lid
Fotografie

Nagtie schreef:
En ik ga daarom niet zitten wachten op een antwoord en vraag dus om reacties, want ik post hier niet om oohh's en aahh's te krijgen. De foto's die ik echt mooi vind post ik niet uit angst dat die niet mooi worden gevonden.

Het staat je ook helemaal vrij hoor om te vragen om reacties :)
Je wekt met de laatste zin in je eerste post de indruk dat je nogal gepasseerd voelt over het feit dat er niemand reageert en daar reageerde ik alleen even op....ces't la vie ;)
als je niet om de ooooh's en aaaah's post, kan je juist toch gewoon je mooiste foto's posten....?
Hopelijk kan je daar overheen zetten en zien we je mooiste foto's ook tegemoed ;)

Nu echt op de step
BerichtGeplaatst: 22 jan 2010 00:34 
Lid
Fotografie

nee want op mijn mooiste foto's wil ik wel alleen oohh's en aaah's haha!

Nu echt op de step
BerichtGeplaatst: 24 jan 2010 18:55 
Lid

:jump :blink :wacko :eek :rainbow :tsss :byecry :byecry
Jumper BB

Nu echt op de step
BerichtGeplaatst: 24 jan 2010 19:28 
Lid
Fotografie

??? sorry misschien ben ik ouderwets maar ik kan niks met smileys! Geen idee wat je nu wilt zeggen!

De foto is zo mooi dat je er springerig van wordt, vervolgens raak je in shock, maar ook helemaal maf, je b*k valt open zo mooi. Je ziet groen en geel van jaloezie? je wordt er zelfs sarcastisch van, de foto ontroerd je diep, als je bent bij gekomen nog een keer.

Nu echt op de step
BerichtGeplaatst: 24 jan 2010 21:39 
Lid

Dit gaat over de comments die na mijn comment zijn geschreven.
Ik kan met veel moeite een foto maken die mijn zeer strenge beoordeling kunnen doorstaan. Strenge beoordelingen die ik ook toepas bij iemand anders zijn foto's.
Er is altijd wel iets met mijn foto's .
En dan hoor ik van u dat je uw beste foto's niet wil plaatsen en daarom uw minder goede foto's plaatst en je uw eigen afvraagt waarom er geen reaktie's zijn.
Als ik uw intressante comments lees, dan ben ik er zeker van dat je zelf weet wat er met deze foto's (mis) is.
Dus geen valse bescheidenheid en kom met je goede foto's.
Jumper BB.

Nu echt op de step
BerichtGeplaatst: 25 jan 2010 12:28 
Lid
Fotografie

Euhm nee ik heb al te vaak dat ik trots ben op een plaat en dat het dan op een forum niks is!
Dus die paar foto's houdt ik voor mij zelf, en post hier dus de gewone en de foto's waar ik over twijfel!

Heeft dus niks met bescheidenheid te maken.

Nu echt op de step
BerichtGeplaatst: 25 jan 2010 19:10 
Lid
Fotografie

Vind m opzich nog niet zó verkeerd hoor,.. zeker met wat Ps-werk is ie denk ik nog wel aardig op te halen. ik zou wat met de levels/curves spelen om hem wat lichter te krijgen en de kleuren wat op te halen.

@Gemini,
Ik heb nu laatst juist gehoord dat sport juist wel op diafragma voorkeuze wordt geschoten.
Dit doordat de camera anders automatisch eerts het F-getal naar beneden knalt en dan pas de ISO , waardoor je dus vaak met een heel klein scherpte gebied zit.
De uitleg was , eerst op diafragma voorkeuze dan je ISO omhoog knallen tot je sluiter 1/1000 leest in het gebied waar je gaat schieten. Zo heb/hou je dus de gewenste scherpte/diepte in je foto's én weet je zeker dat je de boel bevriest met 1/1000.
( moet je natuurlijk wel een cam hebben die 800+ ISO aankan :angel )

Nu echt op de step
BerichtGeplaatst: 25 jan 2010 21:26 
Lid
Fotografie

ik maak ze nog niet op deze manier, zodoende kom ik nog niet veel verder dan ooohhhs en aaaahs.....................

Grtn Rob

Nu echt op de step
BerichtGeplaatst: 26 jan 2010 01:25 
Lid
Fotografie

Rob zo heb ik ook lang gezeten.. niet dat ik nu tevreden ben.. maar het gaat beter.

Nu echt op de step
BerichtGeplaatst: 26 jan 2010 13:02 
Lid

Nagtie schreef:
nee want op mijn mooiste foto's wil ik wel alleen oohh's en aaah's haha!

jumper schreef:
:jump :blink :wacko :eek :rainbow :tsss :byecry :byecry
Jumper BB

Nagtie schreef:
??? sorry misschien ben ik ouderwets maar ik kan niks met smileys! Geen idee wat je nu wilt zeggen!

De foto is zo mooi dat je er springerig van wordt, vervolgens raak je in shock, maar ook helemaal maf, je b*k valt open zo mooi. Je ziet groen en geel van jaloezie? je wordt er zelfs sarcastisch van, de foto ontroerd je diep, als je bent bij gekomen nog een keer.

Simpel, de "bek" valt hem open van verbazing.
Wat betreft je reactie dat je enkel ooh's en aah's wil, prima maar wat leer je daar van?
Op een bepaald moment kijk je als maker van een bepaalde foto te moeilijk naar je onderwerp.
Wat tekst over wat er beter had gekunt zodat iemand iemand anders hem geslaagder vind is soms erg verfrissend zeker als iemand er geen kijk op heeft.

Wat betreft jouw foto veel te donker, sluitertijd te kort en je diafragma te klein ( te groot f getal ).

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op fotografie onderwerp Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Ga naar pagina 1, 2  Volgende