Het belangrijkste doel is eigenlijk om het beeld materiaal veilig te stellen uit historisch belang. Dan is een schoon beeld wel zo wenselijk.
De Then en Now foto's zijn niet voor alle foto's toepasselijk en de site die ik ga maken, ga ik geen mix werk doen, maar alleen een foto toen en nu onder of naast elkaar.
Maar nogmaals, het grootste belang is het veilig stellen van een schoonbeeld vanwege het historisch belang. Zo onderhand bouw ik een digitaal fotomuseum op van de jaren 1940-1945 in ons land. En er komt een tijd dat ik daar een website voor open in de vorm van een digitaal museum met waar mogelijk een Then & Now foto bij om het verleden en heden samen te brengen.
Ook kunnen de foto's soms voor historische doelen van derde gebruikt worden.
Voorbeeld: Ik had laatst foto's op de kop getikt van de slag bij de afsluitdijk. Toen heb ik het museum (
http://www.kazemattenmuseum.nl/data/asp ... start&id=0) benadert of ze een afdruk wilde van de foto's om ten toon te stellen. Puur omdat ik vind dat dit beeldmateriaal daar ook thuis hoort.
Toevallig waren ze daar bezig met een boek over de stijd die daar geweest is in de meidagen van mei 1940. En of ze een foto van mij mochten gebruiken die ik had van het afvoeren van Nederlandse krijgsgevangenen door Duitse militairen. Daar had hij geen fotomateriaal van. Dus dat heb ik (kostenloos) gedaan.
Normaal heb ik natuurlijk de originele foto en digitaliseer deze zelf en dan doet het probleem zich niet voor met tekst in de foto. Maar dit is een uitzonderlijk probleem.
De foto en het beeld is verdwenen of gestolen ik weet het niet?
In elk geval is er een kans dat de foto verloren is. Als iemand bij de post hoopt op geld in de enveloppe en er zitten alleen oude foto's in, dan is er een kans dat dit weg gegooid wordt.
Dat is de reden waarom ik de beelden schoon wil hebben.....nogmaals, het then en now gebeuren is bijzaak.