Het is 21 aug 2025 18:33

►Maximaal 2 beoordelingstopics per dag. ► Maximaal 8 foto's per topic. ► Gewenste plaatsingsgrootte foto's is 900 pixels. ► Minimale plaatsingsgrootte foto's is 700 pixels.

Auteur Honden
 Honden
BerichtGeplaatst: 11 sep 2008 13:20 
Lid
Offline op het foto forum

Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Vrouw
Fotografie

Fotografie

Van onze honden maak ik erg graag foto's, en tot nu zijn dit mijn favoriete foto's. Maar ook deze zijn nog verre van perfect. Bij de eerste vind ik het erg jammer dat zijn pootjes er net niet op staan. Bij de tweede is de witte streep langs haar neus overbelicht, maar dat is het nadeel van zonlicht. Ik heb al even geprobeerd dit recht te zetten, maar zonder resultaat. Ze kijkt ook niet in de camera, maar dat is bijna onmogelijk met haar. Ze heeft echt een gruwelijke hekel aan camera's. Zodra ik 'm tevoorschijn haal, is ze weg. :P Haar blik vind ik echter erg sprekend op deze foto, vandaar dat ik 'm zo mooi vind.
Ik ben benieuwd naar jullie tips om deze foto's te verbeteren. De camera stond op automatische instellingen, maar als jullie toch benieuwd zijn naar de EXIF, wil ik die er nog wel even bij zetten. :)

Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum Share on FacebookShare on Twitter 
 Honden
BerichtGeplaatst: 11 sep 2008 13:26 
Lid
Fotografie

Bezwaar bewerken: Ja
Geslacht: Man
Zijn zeker geen verjeerde foto's, wel jammer dat er van allebei net wat stukjes missen van de hond. In de eerste foto had links een stukje meer gekunt, (en anders juist nog stukje eraf links) poten storen me niet heel erg persoonlijk.
Bij de 2e foto is helemaal een beetje crap gesneden en dan voornamelijk de bovenkant.

Eerste foto had ook de focus een beetje meer bij de kop mogen liggen, nu is z'n staart en achterpoten vooral scherp :)

Vind idee van de eerste wel erg leuk :up

Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Honden
BerichtGeplaatst: 11 sep 2008 13:33 
Lid

Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Vrouw
Dank je voor je reactie, ruben. Ik ben het er helemaal mee eens. Bij de 2e foto heb ik overigens niet gesneden, maar iets teveel gezoomd met de camera (om een goede foto van deze dame te maken, moet je erg snel zijn). Daar kan ik dus helaas niets meer aan doen.

Hoe is dit? Beter?

Fotografie

En zou ik nog mogen vragen hoe je met de instellingen van de camera de kop net zo scherp kunt krijgen? Dan weet ik dat voor de volgende keer. :)

Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op fotografie onderwerp