Ik heb deze twee al op een andere site mogen bewonderen
Die eerste is een hele fijne en sterke plaat. Mooie pose van model, dromerig haar hoofd op de hand leunend en uit het beeld kijkend. Die waaier van de jurk is oogstrelend, met al zijn franjes. Erg chique verlicht, zacht maar duidelijk, waarbij blanke huid van model goed de aandacht trekt, en weglopen van de contrasterende rode ondergrond is aangenaam.
Maar die tweede is voor mij een klasse apart. Ik weet nu dat ik over vijf jaar deze foto zonder problemen me weer voor de geest kan halen. Een verassende en boeiende opname, die me ook nu weer meteen pakt, en me een moment laat nemen op het beeld op me in te laten werken.
Zoals ik elders al verklaarde, is dit een extreme bewerking, maar eentje waar je wonderwel mee weg komt. Door model en spiegeling vrij te laten, blijf je dus in de grenzen van fotografie voor mij. De gehele bewerking ervaar ik als een kader om de ballerina.
Bewerking is trouwens heel sterk gedaan, niet zomaar blur en smudge, ik heb het gvoel dat de oefenruimte is geschildert met een groffe kwast, en waarvan ik de structuur in de verf zie.
Voor mij een plaat waar ik steeds weer na kan blijven kijken, mijn diepste complimenten...