ni3lsj4ns3n schreef:
oke, ik heb wel een ingebouwde flitser. maar je moet toch licht van een andere hoek hebben. van schuin van achter (zoiets). maar zou het dan met een ingebouwde flitser ook gewoon kunnen dan???
en sho man: hoe bedoel je dat met die pop up flitser? dat is toch de ingebouwde flitser. hoe kan je die op de achtergrond laten flitsen, en hoe heb je die 2 bouwlampen opgesteld?
ja de pop-up flitser is de ingebouwde flitser.
je zal er voor moeten zorgen dat de flits niet richting het water flitst dat is simpel met een stuk karton te doen als je deze vast maakt onder je pop-up en schuin over je lens laat steken zal er geen licht naar beneden gaan alleen schuin in de richting waar je het karton naar toericht. Als je dan achter de waterbak een gekleurd parier richting het water laat richten zal je flits licht met de kleur van je papier het water die kleur geven.
Ik heb even wat schematische opstellingen gemaakt om een beeld te geven hoe ik e.e.a. heb gedaan.
opstelling cameraopstelling bouwlampenen het is natuurlijk gewoon zaak om veel te proberen als je licht of met wit bekleed karton gebruikt krijg je meer licht op je achterwand, maar als die erg donker is krijg je weer minder licht op het water speel daar in ieder geval mee.
Al je het karton met aluminiumfoli bekleed komt er ook meer licht op de achterwand.
Het licht bundelen helpt ook dus onder en boven de pop-up een karton
2 bouwlampen van 500 watt maakt het ook makkelijker.
heb het zelf ook met een spiegel geprobeert maar dat geeft een erg licht spiegelend effect op het water en dan wordt het echt moeilijker, je ziet ook de vorm van de spiegel terug in het water en ook de vorm van je pop-up.
Als je in plaats van een recht kartonnetje een kokertje gebruikt (wc rol) dan krijg je een spotlicht in de kleur van de achterwand kan ook een mooi effect geven.
ben erg benieuwd naar de resultaten.
veel plezier maar weer
groet Sieger