Het is 25 aug 2025 13:44

►Maximaal 2 beoordelingstopics per dag. ► Maximaal 8 foto's per topic. ► Gewenste plaatsingsgrootte foto's is 900 pixels. ► Minimale plaatsingsgrootte foto's is 700 pixels.

Auteur Mijn dochter
 Mijn dochter
BerichtGeplaatst: 24 feb 2010 22:57 
Lid
Offline op het foto forum

Bezwaar bewerken: Nee
Even mijn dochter op de foto gezet en Bully (anti fotohond) kwam er zomaar
even bijzitten
Ik heb na het maken van de foto's al gemerkt dat je dan erg op het scherpstellen
moet letten, of Bully was scherp of Wendy was duidelijk te zien :blush
Maar ik wil toch even de eerste resultaten van portretten laten zien en hoop op wat
tips over de pose en positie zonder dat het er dan te gemaakt uitziet op de foto
Fotografie

Fotografie

Fotografie

Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum Share on FacebookShare on Twitter 
 Mijn dochter
BerichtGeplaatst: 25 feb 2010 00:59 
Lid
Fotografie

Bezwaar bewerken: Ja
Geslacht: Man
Ik ben wel benieuwd naar je Exif?

Vooral welk diafragma je hebt gebruikt bij de portretten waar ook de hond op staat.

Bij meerdere personen (of honden :) ) op een foto moet je oppassen dat je niet een te groot diafragma (klein getal) gebruikt.

Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Mijn dochter
BerichtGeplaatst: 25 feb 2010 01:14 
Lid
Fotografie

Geslacht: Vrouw
de eerste en tweede foto heeft het model niet echt een mooie uitstraling, die er wel is in de derde foto. :) komt op mij over alsof ze met tegenzin poseert. de kaders vind ik totaal niet passen bij de foto's zijn veel te opvallend :( als je een serie plaatst dan is het ook mooier om overal hetzelfde kader om te doen ;)

Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
 Mijn dochter
BerichtGeplaatst: 25 feb 2010 09:53 
Lid

Dat van de kaders kan ik me in vinden, die heb ik toegevoegd op wens van mijn dochter
maar ik hou het zelf vaak op een klein randje er om heen en idd hetzelfde kader was ook mooier geweest

Ze zijn idd opgenomen op een groter diafragma omdat ik nog geen statief heb
en ik dus echt teveel tril om het anders te proberen. Dan zijn ze teveel bewogen

ze zijn genomen op

f 4.5
belichtingstijd 1.30 sec
iso 500
en 35 mm brandpuntafstand

En ze vind het helemaal niet erg om op de foto te worden gezet, ze is het ook wel gewend
en ze werkt ook altijd mee als ik het haar even vraag. Ik ben dus nu vooral bezig om foto's te nemen van haar zonder storende achtergronden en de lichtval zonder te flitsen

Maar ze lacht bijna nooit meer op de foto omdat meestal haar beugel er voor zorgt
dat haar lippen er aan vast plakken, wat haar een rare lach geeft,dus op de foto wil ze dat niet meer (De beugel mag bijna uit en ze kan niet wachten) die foto's waar ze wel op lacht mag ik dus ook niet plaatsen van haar omdat ze haar lach dan niet mooi vind
De laatste was dus een echt kadootje, ondanks dat ze daar dus wat vager erop staat.
Nu moet ik wel zeggen dat ze erg moe was toen ik de foto's nam en dat kan je
vooral aan haar ogen zien

Nu las ik gisteravond in een boek dat ik eerst moet scherpstellen op de ene en dan moet
switsen naar de volgende persoon, maar volgens mij word dat ook niet mooi zonder statief

Laatst bijgewerkt door judithold op 25 feb 2010 10:34, in totaal 1 keer bewerkt.

Mijn dochter
BerichtGeplaatst: 25 feb 2010 10:32 
Lid

leuke reeks

greets

Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
 Mijn dochter
BerichtGeplaatst: 25 feb 2010 11:04 
Lid
Fotografie

Bezwaar bewerken: Ja
Ik denk dat het met een diafragma van 4.5 erg lastig word om meerdere ogen scherp te krijgen.
Op een statief bereik je wel dat er minder trilling is, maar deze onderwerpen bewegen ook :)
Je zal bij dit soort licht dan toch moeten flitsen. Dan kun je een kleiner diafragma gebruiken.

Mijn dochter
BerichtGeplaatst: 26 feb 2010 09:20 
Lid

thx voor de tip, dan zal ik toch maar even blijven flitsen tot ik mijn statief heb :)

bedankt voor jullie reacties :up

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op fotografie onderwerp