Vandaag ben ik hier in de buurt een motocross gaan fotograferen.
Maar ik heb bijna geen geslaagde foto's.
Hoe het in Nederland was vandaag weet ik niet maar hier in het Noorden van België zaten we met een superheftig winterzonnetje. Eentje die verblindend scheen, laag aan de horizon. En dat in combinatie met een tamelijk fletse lucht. Niet de staalblauwe hemel dus die je soms hebt met zulk licht.
Tegen de zon in fotograferen was dus al compleet uitgesloten, en alles wat daar omtrent kwam eigenlijk ook. In feite was het alleen maar mogelijk om compleet van de zon weg te fotograferen.
Het tweede probleem is dat de motoren en de kledij van die crossers maar al te vaak witte stukken bevatten.
Als die felle winterzon daar op schijnt (wat ze dus constant deed) dan zit je gegarandeerd met uitgebrande stukken. Zowat al mijn foto's zitten dus met dit probleem.
Mijn vraag is dan ook: hoe gaan jullie daar mee om, met zulke omstandigheden?
HDR is in elk geval al uitgesloten wegens de beweging in het onderwerp. Maar hoe doen jullie het dan wel om toch met een aantal geslaagde foto's thuis te komen? Gebruiken jullie daar een ND-filter voor? Of een pol-filter? Of flitsen jullie misschien bij?.....Of laten jullie in zo'n geval gewoon het fotograferen achterwege omdat het toch quasi onmogelijk werken is

?
Ik ben eens benieuwd wat julli tips hieromtrent zijn.