liquid_ice schreef:
...Nee, ik wil gaan backpacken en alles wat dat ik mee neem moet ik dus een hele maand lang bij me dragen.
Laatste zomervakantie ook met een rugzak rondgelopen, vandaar dus het advies om een 18-200mm te nemen.
Het hangt ook vanaf met wie je op vakantie gaat. Als je de tijd en ruimte krijgt om naar een goede compositie te zoeken, het juiste licht af te wachten e.d., dan zijn 2 of 3 lenzen nog het overwegen waard. Anders zou ik toch voor een alles-in-1 lens kiezen. Naast je camera is het ook nog eens verstandig om een extra geheugenkaartje, een reserve accu en een oplader mee te nemen. Als je ook nog eens een losse flitser mee wilt nemen, zul je zien dat het pakketje al snel in volume toeneemt.
Bij het wisselen van lens loop je ook nog eens kans op stof op je sensor. Een schoonmaaksetje zou je dan eigenlijk ook mee moeten nemen. Als je het bij de alles-in-1 lens houdt en gebruik maakt van de onboard flitser, dan heb je meer ruimte voor een setje extra kleren.
Ik had voor de camera een gewone rugzakje mee die ik eenvoudig uit de grote rugzak kon trekken als deze in het bagageruim van een bus moest. Deze kleine rugzak kun je ook op je borst dragen. Voordeel hiervan is dat de spullen in deze kleine "borstzak" alle aandacht krijgen. Geld en paspoort kunnen daar dan ook eenvoudig een plekje in krijgen.