Het is 20 jul 2025 00:53

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

►Maximaal 2 beoordelingstopics per dag. ► Maximaal 8 foto's per topic. ► Gewenste plaatsingsgrootte foto's is 900 pixels. ► Minimale plaatsingsgrootte foto's is 700 pixels.

Auteur Vosje kwam gezellig bij ons zitten
 Vosje kwam gezellig bij ons zitten
BerichtGeplaatst: 29 maart 2010 06:11 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Vrouw
Bedankt hoor Julia ik ben er weer blij mee :) :zwaai
Werk ze hoor

Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
BerichtGeplaatst: 29 maart 2010 08:01 
Lid
Fotografie

WELVERDIEND!! :proost

Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
BerichtGeplaatst: 29 maart 2010 08:19 
Lid
Fotografie

Geslacht: Man
janp schreef:
Wauw.
gr Jan
ps..... TC :D ?

Kijk, helemaal gelijk hebben ze ;) Gefeliciteerd met je TC!

Gr Jan

BerichtGeplaatst: 29 maart 2010 08:51 
Lid
Fotografie

Proficiat Louise me je TC

BerichtGeplaatst: 29 maart 2010 09:19 
Lid
Fotografie

Ik sluit me aan bij alle andere reacties.

BerichtGeplaatst: 29 maart 2010 09:54 
Lid
Fotografie

Louise.V schreef:
Nagtie schreef:
Gaaf zeg! dit is wel echt een top moment..
Jullie hebben niet een nep staart op jullie hond gehangen?

Wie....wat....waar....we hebben helemaal geen hond...alleen een cavia :rof :P

Dan heb je hem verdomd goed vermomd op die foto :P

Haha, maar wel vette platen hoor!

BerichtGeplaatst: 29 maart 2010 12:09 
Lid
Fotografie

Nou dit is heel apart om mee te maken .
die is wel heel tam.
Dit is een gevoel om nooit meer te vergeten.

BerichtGeplaatst: 29 maart 2010 13:51 
Lid
Fotografie

mooie foto's zeg, vind die eerste het mooist :)

BerichtGeplaatst: 29 maart 2010 18:27 
Lid
Fotografie

Allemaal bedankt voor de spontane reacties :juich :juich ik ben er helemaal verlegen van :blush :blush :swoon
Inmiddels enkele foto`s in het groot uitgeprint en ja hoor ze hangen al aan de muur :yes :yes :)
Bedankt voor de TC :)

BerichtGeplaatst: 29 maart 2010 19:34 
Lid
Fotografie

geweldig!

BerichtGeplaatst: 29 maart 2010 22:40 
Lid
Fotografie

Droomplaten !!!
F1 en f4 (ook f5) zijn TOPFOTO'S :up :jump
Het lijkt wel uw huisdier :rof

BerichtGeplaatst: 29 maart 2010 23:05 
Lid
Fotografie

woooooot?? dat is super gaaf! had ik ook maar eens zoon geluk dat er gewoon een tijger ofzo naast me komt zitten xD

Super mooie foto's!!

BerichtGeplaatst: 30 maart 2010 00:09 
Lid
Fotografie

Sorry dat ik hier de pret een beetje kom bederven maar het moment is inderdaad uniek en prachtig en formidabel maar dat wil nog niet zeggen dat foto's van zoiets unieks daardoor onmiddelijk ook speciaal en superprachtig zijn hé.

Op zich zijn de foto's verre van slecht hoor, daar niet van. Maar om er nu met z'n allen zo over uit de bol te gaan? :wacko.

BerichtGeplaatst: 30 maart 2010 00:23 
Lid

Dit zijn natuurlijk onvergetelijke momenten, waar iedereen jaloers op is :blush
Maar ik stel mij toch de vraag waarom deze vos zo reageerd. Dit ligt niet in hun aard. Daar is een reden voor en ik denk dat de reden niet zo fraai is dan de foto's weergeven. Als de vossen daar allemaal zo tam zijn zoals eerder vermeld dan is er iets goed fout met het ecosysteem daar.

Maar enig moment en genietetn maar
Jumper BB

BerichtGeplaatst: 30 maart 2010 20:22 
Lid
Fotografie

jumper schreef:
Maar ik stel mij toch de vraag waarom deze vos zo reageerd. Dit ligt niet in hun aard. Daar is een reden voor en ik denk dat de reden niet zo fraai is dan de foto's weergeven. Als de vossen daar allemaal zo tam zijn zoals eerder vermeld dan is er iets goed fout met het ecosysteem daar.

Jumper BB

Nou Jumper dat alle vossen daar zo tam zijn dat is ook weer niet waar,wij komen regelmatig in dit gebied en hebben nu voor de tweede keer een vos gezien,en de eerste keer was een vos die supersnel wegschoot en dit met deze vos is hopelijk wel een uitzondering,dat het niet oke is daar waren we ons heel goed bewust van,maar foto`s neem je dan toch in zo`n situatie ja toch..... :foto
Ook bedankt :)

BerichtGeplaatst: 30 maart 2010 20:23 
Lid
Fotografie

Allemaal heel erg bedankt :)

BerichtGeplaatst: 31 maart 2010 07:20 
Lid

Louise.V schreef:
jumper schreef:

Jumper BB

Nou Jumper dat alle vossen daar zo tam zijn dat is ook weer niet waar,wij komen regelmatig in dit gebied en hebben nu voor de tweede keer een vos gezien,en de eerste keer was een vos die supersnel wegschoot en dit met deze vos is hopelijk wel een uitzondering,dat het niet oke is daar waren we ons heel goed bewust van,maar foto`s neem je dan toch in zo`n situatie ja toch..... :foto
Ook bedankt :)

BerichtGeplaatst: 31 maart 2010 09:10 
Lid
Fotografie

jumper schreef:
dan is er iets goed fout met het ecosysteem daar.

Ons Nederlandje is één grote dierentuin. Natuur "denken" wij te hebben in de vorm van ovp en andere reservaten. Is het normaal dat de vos in veel steden aan het fourageren is? Waar ligt de oorzaak? Niet bij het vosje. Bij de mens helaas. Wij bouwen alles vol en nemen steeds meer van de natuur. Oh wat zijn we blij als er weer een stukje natuurgebied gemaakt wordt...... Het is eigenlijk van de zotte dat we zo reageren.
Neem nu het kievit eierenzoeken... Daar moeten we trots op zijn :cry Eerst zoeken we massaal de eitjes van het land waardoor wij, de mens weer, bepalen wanneer de eitjes eigenlijk uitkomen van de kievit. De boer zit echter met zijn weiland vol gras. Op het moment dat hij maaien gaat gaan alle kopjes van de jonge weidevogels eraan! Kortom, wat nu nazorg? Eén lachertje is het.
Gisteren reed ik door het weilandse gebied. Ik zag achter elkaar boeren met "rollen" en de weidesleep. eierzoeken is afgelopen maar de boeren gaan door en geloof mij, als er zo'n sleep of rol over een nestje gaat blijft er niks van over! Maar wel op de teldag vooraan willen staan met hoeveel nestjes ik op mijn weiland heb want dan krijg ik subsidie...... :nee Bij de buurman nog even 4 eitjes weghalen en 2 kunstmatige nestjes maken want dat scheelt weer!

Nee, het gaat slecht met de weidevogels. Daar is iedereen het wel over eens. Maar de oorzaak willen wij niet onder ogen zien want dan pakken we een aantal mensen iets leuks af! Heb ik het al gehad over het grondwaterpeil, drainage etc? Grote oorzaak want de weidevogels vinden weinig tot geen wormen meer. Waarom is de kemphaan bijna weg?
Nee, als de laatste pullen, die de hierboven slachting overleefd hebben, gepakt worden door een roofvogel dan moeten die het ontgelden. Vergiftiging van buizerd, havik en vele andere soorten zoals rode wouw, kiekendieven etc is vandaag aan de dag "normaal"! OP ons werk ligt de vriezer al vol met roofvogels. (van een paar weken tijd) Want dan weten de nazorgers/boeren en jagers die nesten wel te vinden..... Bah bah bah.

En voordat ik beticht zou worden van ontwetendheid: ik denk dat ik redelijk weet waarover ik praat. Natuurliefhebber, boerenzoon en dus ex eierzoeker en nu mag ik voor mijn werk mij druk maken om de natuur!

Sorry Louise voor gebruik van je topic maar ik wilde dit even kwijt. ALs je het storend vind dan lees ik het wel en haal ik het weg ;)

Dus, om dan maar even ontopic te gaan: Wat ook de reden is dat dit vosje zo dichtbij gekomen is===> ALTIJD klikken want misschien krijg je die kans niet weer! :D
En Jumper, dit is absoluut geen aanval op jou hoor :blush

Gr Jan

BerichtGeplaatst: 01 apr 2010 01:05 
Lid

janp schreef:
jumper schreef:
dan is er iets goed fout met het ecosysteem daar.

Ons Nederlandje is één grote dierentuin. Natuur "denken" wij te hebben in de vorm van ovp en andere reservaten. Is het normaal dat de vos in veel steden aan het fourageren is? Waar ligt de oorzaak? Niet bij het vosje. Bij de mens helaas. Wij bouwen alles vol en nemen steeds meer van de natuur. Oh wat zijn we blij als er weer een stukje natuurgebied gemaakt wordt...... Het is eigenlijk van de zotte dat we zo reageren.
Neem nu het kievit eierenzoeken... Daar moeten we trots op zijn :cry Eerst zoeken we massaal de eitjes van het land waardoor wij, de mens weer, bepalen wanneer de eitjes eigenlijk uitkomen van de kievit. De boer zit echter met zijn weiland vol gras. Op het moment dat hij maaien gaat gaan alle kopjes van de jonge weidevogels eraan! Kortom, wat nu nazorg? Eén lachertje is het.
Gisteren reed ik door het weilandse gebied. Ik zag achter elkaar boeren met "rollen" en de weidesleep. eierzoeken is afgelopen maar de boeren gaan door en geloof mij, als er zo'n sleep of rol over een nestje gaat blijft er niks van over! Maar wel op de teldag vooraan willen staan met hoeveel nestjes ik op mijn weiland heb want dan krijg ik subsidie...... :nee Bij de buurman nog even 4 eitjes weghalen en 2 kunstmatige nestjes maken want dat scheelt weer!

Nee, het gaat slecht met de weidevogels. Daar is iedereen het wel over eens. Maar de oorzaak willen wij niet onder ogen zien want dan pakken we een aantal mensen iets leuks af! Heb ik het al gehad over het grondwaterpeil, drainage etc? Grote oorzaak want de weidevogels vinden weinig tot geen wormen meer. Waarom is de kemphaan bijna weg?
Nee, als de laatste pullen, die de hierboven slachting overleefd hebben, gepakt worden door een roofvogel dan moeten die het ontgelden. Vergiftiging van buizerd, havik en vele andere soorten zoals rode wouw, kiekendieven etc is vandaag aan de dag "normaal"! OP ons werk ligt de vriezer al vol met roofvogels. (van een paar weken tijd) Want dan weten de nazorgers/boeren en jagers die nesten wel te vinden..... Bah bah bah.

En voordat ik beticht zou worden van ontwetendheid: ik denk dat ik redelijk weet waarover ik praat. Natuurliefhebber, boerenzoon en dus ex eierzoeker en nu mag ik voor mijn werk mij druk maken om de natuur!

Sorry Louise voor gebruik van je topic maar ik wilde dit even kwijt. ALs je het storend vind dan lees ik het wel en haal ik het weg ;)

Dus, om dan maar even ontopic te gaan: Wat ook de reden is dat dit vosje zo dichtbij gekomen is===> ALTIJD klikken want misschien krijg je die kans niet weer! :D
En Jumper, dit is absoluut geen aanval op jou hoor :blush

Gr Jan

Ik denk dat we het ecosysteem tegenwoordig mogen uitbreiden naar de stad, dorpen en naar de beschaving in het algemeen en niet alleen naar de natuur. Daarom betrek ik de mens ook in het ecosysteem en dan gebeuren er dit soort zaken die jij hebt beschreven.

Dat was de reden waarom ik zei dat er met het ecosysteem grondig iets fout is op deze plek.

Zonder een wijzende vinger op te steken heb ik zo mijn eigen mening over deze foto's

Unieke momenten, die de adrenaline uit je oren laat spuiten. Momenten dat men ook de realiteit vergeet. Reflexs is dan foto's maken wat ik ook zou gedaan hebben en waar op ze'n eigen niets fout mee is, laten we daar duidelijk over zijn.

Maar dan ben ik van mening dat het zeer gevaarlijk is voor de natuur, om te vermelden waar deze foto's genomen zijn.

Waarom, mijn eerste gedacht was , daar wil ik ook naartoe, deze foto's wil ik ook hebben.

Ik zal zeker niet de enige zijn die de zelfde mening heeft . Ik moet er geen tekening bij maken wat de gevolgen gaan zijn dat het algemeen bekend is, wat deze foto's tonen.
Een anekdote welke een natuurfotograaf aan mij heeft verteld.
Ooit had hij eens het grote geluk om een zeldzame plant te mogen fotograferen. In zijn euforie plaats hij deze foto op zijn site en vermeld er ook de plaats bij.
Het weekend daarop tientale fotografen rond dat plantje. Ironie van heel de zaak is dat er op die zelfde plek een klein ,nog zeldzamere plantje, voorkwam die ze niet hadden opgemerkt en dan ook kapot vertrappelde
Ik denk dan ook dat het beter is dat men zulke plekken niet vernoemd, om de natuur nog niet meer te belasten. Als fotograaf moet men er altijd bewust van zijn welk effekt dan ook, je foto's kunnen hebben.
Louise deze foto's zijn goed bedoeld maar hou in gedacht dat er bloeddorstige leeuwen op de loer liggen en dan bedoel ik andere fotografen, die minder goede bedoelingen hebben dan uzelf ;)
Maar nogmaals geniet van deze momenten en foto's
Jumper BB

BerichtGeplaatst: 01 apr 2010 06:16 
Lid
Fotografie

Mogen jullie in nederland nog niet klagen, jullie hebben meer "open ruimte" dan in belgie. Wij hebben alleen de ardennen, anders hadden we één grote stad in belgie namelijk "belgie"

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op fotografie onderwerp Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende