Alle respect voor jou mening hoor.
Op BD heeft deze foto zelfs de HOF gehaald en daarbuiten heeft deze zelfde foto nog 2 andere fotojournalistieke prijzen gehaald. Maar misschien hebben al die mensen wel ongelijk.
Ik heb wel één vraag :
Hoe ga jij als maker van deze zelfde foto te werk om dit moment dat niet geënsceneerd is te tussen een massa volk om dan een minder drukke achtergrond te verkrijgen.
Als jij dat kunt en me dat ook kan vertellen
De zwart-wit omzetting is inderdaad zeer contrastrijk omdat ik daar van hou, ieder zijn stijl zullen we maar zeggen. Maar let op, technisch gaat hier niets fout in de foto, want er is niets dichtgelopen noch uitgebeten. Het maakt alleen dat de foto inderdaad iets documentairs krijgt zoals de eerste replyer al zei.
Maar ik ben dus benieuwd naar het antwoord hoe je in zo een situatie dit moment capteert met een zachte, niet zo drukke achtergrond.
Mvg. Peter
Gomethevelo schreef:
Op Bd kreeg deze foto laaiend enthousiaste comments en eerlijk gezegd begreep ik niet goed waarom. Het enige dat deze foto volgens mij bijzonder maakt is de emotievolle blik van de grootmoeder.
Als je het fotografisch bekijkt schort er verder immers wel behoorlijk wat aan deze foto. De te drukke en lelijke achtergrond op de eerste plaats, maar ook het te grote zwart-witcontrast tussen de vest en de rest. De compositie is ook te rechttoe rechtaan naar mijn zin.
Dit is dus in mijn ogen een foto die (teveel) lof kreeg enkel en alleen gebaseerd op het onderwerp en niet vanwege de kwaliteiten van de foto zelf.
Pete schreef:
...Voor mij spreekt deze foto, hopelijk ook voor jullie...
Het is de blik van de oude vrouw die spreekt, niet de foto, sorry.