Ik ben nieuw op dit forum en dacht, laat ik eens jullie advies inroepen. Ik moet a.s. zaterdag mijn 3e huwelijk gaan fotograferen en heb toch een beetje "plankenkoorts"!
De huwelijksplechtigheid zal of in een klein zaaltje plaatsvinden met weinig licht maar daar red ik me wel uit. MAAR, als het mooi weer is, zal het huwelijk buiten plaatsvinden op klaarlichte dag (14.00 uur) onder een oude eik (waar nog geen blaadjes aanzitten). Dus als zij daar onder trouwen dan krijg je allemaal lelijke schaduwplekken in hun gezicht. Nou heb ik dit weekend een beetje geoefend thuis en geprobeerd, bv. in te flitsen, maar ik bereik niet het gewenste resultaat. Nu moet ik zeggen dat ik "grote angst" koester voor mijn opzetflitser maar dat komt voort uit dat ik er gewoon niet mee kan omgaan.
Graag jullie advies dus over wel/niet inflitsen, wel of niet plussen/minnen met EV? Ik fotografeer bijna alles in de AV-stand en aangezien het een huwelijk is wil ik niet zoveel schakelen dus hou ik hem daar het liefste op.
Ik weet ook heel eerlijk gezegd niet aan welke kant van de boom het allemaal gaat gebeuren,dus het zou ook nog goed kunnen dat ik met tegenlicht te maken krijg.
Of zeggen jullie, lange leve de P-stand en gebruik die?
Ik hoor het graag, groetjes, Karen Poelmann
|