pdm_fotografie schreef:
Jij moet meer foto's maken!
Niet alleen met de extender

AARGGHH ik wordt soms moederloos van dit forum, als ik op backspace druk verwijderd die geen letters, maar gaat die een bladzijde terug. Heel fijn net een heel stuk getikt, en dat dus voor niks!
Maar goed ik ben het met je eens Peter! Het wordt tijd dat Vincent weer eens komt met wat mooie series.
Over converters, kan ik je dit stuk aanbevelen eens te lezen.
klikkieIk vind Duckie hier wel erg stellig zo nu en dan. Maar er zit nogal wat verschil in, alleen is de keuze beperkt. Want een merk converter werkt vaak alleen op zijn eigen merk objectief. Met als uitzondering de converter van Kenko/Solligor en Tamron. (die overigens alle drie exact het zelfde zijn). De 1.4 versie is eigenlijk qua beeldkwaliteit beter dan een 2.0x en een 3x zal ik dan maar laten liggen. En de AF werkt ook ws niet meer.
Maar goed je wilt ws van je 70-200 een 400 mm maken. Dan heb je niks aan 1.4 en dan is de 2x voor sigma met een sigma objectief de beste keuze.
Houdt er wel rekening mee dat je van een topobjectief een mooi weer lensje maakt. Dus bij slecht licht op F5.6 gaan fotograferen kun je wel vergeten. Je zult dan echt een 400mm moeten kopen of gewoon wat diafrgmeren. Als je daarmee gaat spelen moet het lukken wat moois te maken.