Het is 20 jul 2025 19:27

►Maximaal 2 beoordelingstopics per dag. ► Maximaal 8 foto's per topic. ► Gewenste plaatsingsgrootte foto's is 900 pixels. ► Minimale plaatsingsgrootte foto's is 700 pixels.

Auteur Dat doet ie anders nooit.
 Dat doet ie anders nooit.
BerichtGeplaatst: 25 apr 2010 21:42 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Bezwaar bewerken: Ja
Geslacht: Man
Maar nu wel. En ik ga het waarschijnlijk ook meer doen. Heb het me wel voorgenomen.
Sinds kort weer een studio, dus ook weer portretten.
Iets wat ik ongeveer anderhalf jaar lang niet in een studio niet heb gedaan, enkel buiten bij workshops of ontmoetingen.

Afgelopen week veel heen en weer gesjouwd om alle spullen bij elkaar te krijgen. Samen met Hans een vloertje gelegd, want als een model met haar hakken op een rol papier op de vloerbedekking gaat staan, dan kan hij wel weg.

De eerste dame in de studio was daisy, deze middag.
Gewoon om er weer een beetje in te komen en voor daisy om leuke foto's te hebben. We hadden allebei niet echt concreet geweldige ideeën die haalbaar waren, dus ik kwam gisteren op het idee om heel klassiek het spreekwoord "Horen, zien en zwijgen" in een drie-luik uit te werken.
Dat hebben we ook gedaan, in verschillende kleren.

Ik heb ze hier afgewisseld met wat normale foto's die we naderhand hebben gemaakt.

1
Fotografie

2
Fotografie

3
Fotografie

4
Fotografie

5
Fotografie

6
Fotografie

Heb er ook nog met een felblauwe achtergrond, maar die zijn met de 7D gemaakt, en die beelden heb ik nog niet bekeken, misschien in een update later

Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum Share on FacebookShare on Twitter 
BerichtGeplaatst: 25 apr 2010 22:07 
Lid
Fotografie

Geslacht: Vrouw
Vind de laatste het mooist. Hier vind ik de belichting heel mooi, en ziet het model er ook relaxed uit. De rest vind ik eigenlijk niks (alleen 2 is ook nog wel leuk).
Het verbeelden van het spreekwoord horen, zien, zwijgen heb ik al zoooo vaak gezien, dat het mij nooit meer boeit. Tenzij je er iets heel origineels mee gedaan hebt, maar das ook niet het geval.
Bij foto vier vind ik haar decolleté veeeeel te opvallend, wat wordt versterkt door het roze truitje.

Verder, gefeliciteerd met je nieuwe studio, maak er lekker veel gebruik van zou ik zeggen! :)

Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
BerichtGeplaatst: 25 apr 2010 22:19 
Lid
Fotografie

Bezwaar bewerken: Nee
Mooie en leuke foto's, zeker voor deze eerste keer :up
Van de horen-zien-zwijgen series, vind ik de tweede de minst mooie. Gekreukte witte blouse is hier de oorzaak van (en als dit blousje zo hoort te zijn, vergeet dan mij opmerking).
Bij "zien" in de eerste serie geen slagschaduw die wel in serie 2 en 3 te zien zijn.
De variatie in de uitbeelding is beperkt. Hier kun je nog mee mee spelen. Het zwijgen in serie 3 (zwarte blouse) vind ik leuker dan die van de eerste 2 series.

BerichtGeplaatst: 25 apr 2010 22:24 
Lid
Fotografie

De 2de en de laatste vind ik leuke portretten. Huidtint nogal veel magenta.

BerichtGeplaatst: 25 apr 2010 22:54 
Lid
Fotografie

heel leuk die serie's van "horen zien en zwijgen" :up ook de andere mogen er zijn :up gefeliciteerd met TC

BerichtGeplaatst: 26 apr 2010 10:04 
Lid
Fotografie

Belichting is heel vlak, op f 2 en de laatste na. f2 is m.i. de mooiste. Jammer van de wat grote elleboog te veel naar voren.
Wat ik nog mis in de f2 en f6 is een klein hooglichte links vanaf de kijker gezien.

BerichtGeplaatst: 29 apr 2010 19:41 
Lid
Fotografie

Dank voor alle commentaren.

Om de 'highlights' van jullie commentarenb even uit te vissen

Akelei schreef:
Het verbeelden van het spreekwoord horen, zien, zwijgen heb ik al zoooo vaak gezien, dat het mij nooit meer boeit. Tenzij je er iets heel origineels mee gedaan hebt, maar das ook niet het geval.

Tja, alles is al eens gedaan, het is eigenlijk onmogelijk om origineel te zijn. Dat dit echt juis on-origineel is ben ik wel met je eens. Maar het was voor mij dik 2 jaar geleden dat ik in een studio had gefotografeerd en het was voor mij min of meer ook even om erin te komen.

Henry schreef:
Bij "zien" in de eerste serie geen slagschaduw die wel in serie 2 en 3 te zien zijn.

Je bedoeld de schaduw die de arm/hand werpt over het gezicht? Klopt, was me zelf niet opgevallen.

Frans schreef:
Huidtint nogal veel magenta.

Ik heb ze inmiddels op verschillende schermen bekeken, ik deel je mening niet.

DandA schreef:
Belichting is heel vlak, op f 2 en de laatste na. f2 is m.i. de mooiste. Jammer van de wat grote elleboog te veel naar voren.

Belichting is iets waar ik inderdaad veel meer mee moet gaan spelen. Ben iemand die al heel snel heel erg vlak belicht in de studio. Betreft de grote elleboog; dat viel me ook al op, maar dat zit hem in de fysiek van het model denk ik. Heb wel herhaaldelijk geprobeerd met andere poses, maar struikel er iedere keer een beetje over. Maar vind het persoonlijk niet zo´n ramp hoor

BerichtGeplaatst: 29 apr 2010 21:21 
Lid
Fotografie

De 2de en de 6de zijn het voor mij.
Wel een mooie serie geworden.