Als je een crop camera hebt van Nikon dus geen D3x of D700 is de eerste verstie misschien een optie. Randscherpte verbetering is op een crop camera niet terug te zien en CA is in ieder pakket makkelijk te verwijderen.
Als je nog een statief en filters ed en een statiefkop moet kopen dan kan je die 90 in een kop steken van kwaliteit en ik kan je de opvolger van mijn 488RC2 de 498RC2 aanraden op een 190 van Manfrotto.
Ik zelf heb de P series filters van Cokin en daarvan de 1, 2 en 3 stops van de ND, ND softgrad en ND hardgrad. Mijn CP filter heb ik van B+W en niet van Cokin, echter die gaat er wel komen ivm het stacken van filters in een Cokin set wat nu bij mij niet mogelijk is.
Mijn CP is een heel dure die iemand weg deed omdat hij geen zonnekap kon gebruiken Of te wel een Slimversie. Gelukkig is dit de Rolls Royce van B+W of te wel de Kaesemann Slim MRC CP van B+W (normaal 175 euro maar voor mij 100 e minder

) Waarom die? Omdat je ook wel eens alleen een CP nodig hebt en geen stackset maar ik moet mijn set nog even uitbreiden met een ND set van B+W als ik alleen ND en CP wil samenvoegen. Voor Gradueel filters blijf ik voorlopig bij Cokin omdat LEE de beste zijn maar 200 euro gaat kosten als starters set.
In jouw geval zou ik dus de CP van Cokin nemen ivm stacken. Of een losse en dan van B+W of Hoya of Nikon, maakt niet zoveel uit van deze 3, echter mijn voorkeur en die van velen voor de B+W, als je geen Grad filters wilt en een setje 1, 2 en 3 stops schroef ND filters wilt en dan ook die van B+W.
Een voorbeeld als je het goed vind van een ND 3 stops met CP filter van B+W van mij en een voorbeeld van alleen ee CP van B+W omdat ik geen combinatie van Cokin van ND met CP heb.

Let wel op dat er verhalen bestaan over colorcasts van Cokin. Ik zelf poets me een ongeluk en bescherm ze in neopreen hoezen ipv de plastik hoesjes waar ze in kwamen om colorcasting tegen te gaan en flare door vieze vingers og vegen en bij stacken doe ik dit liever in een bos met een riviertje omdat je dan minder last van mogelijk casting hebt.
Ergo er zijn 2 oplossingen. Of een Cokin compleet set bestaande uit 9 filter plus een CP of een LEE ND set bestaande uit 9 filters plus een B+W CP filter maar die laatste daarvan kun je ook een nieuwe wideangle kopen.