Het is 21 jul 2025 19:29

►Maximaal 2 beoordelingstopics per dag. ► Maximaal 8 foto's per topic. ► Gewenste plaatsingsgrootte foto's is 900 pixels. ► Minimale plaatsingsgrootte foto's is 700 pixels.

Auteur Dreaming Dog
 Dreaming Dog
BerichtGeplaatst: 02 mei 2010 01:22 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Vrouw
Rowan lag zo heerlijk dromerig te kijken op de bank dat ik het niet kon laten om even mijn camera erbij te pakken. ISO 100, F5,6 en niet geflitst. Foto is rond een uurtje of 3 's middags gemaakt met een Canon 5D mark II en daarop de Sigma 70-300 F3.5-F5.6. Ik ben nog aan het sparen voor de Canon 70-200 lens.

Fotografie

Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum Share on FacebookShare on Twitter 
 Dreaming Dog
BerichtGeplaatst: 02 mei 2010 07:54 
Lid
Fotografie

Geslacht: Man
Hmm... Het lijkt wel mistig in je living?

Er ontbreekt wat scherpte, en ook de kleur komt wat vreemd over. Wat me ook zeer vreemd overkomt, is de aanwezigheid van wat ik interpreteerd als ruis, in de achtergrond. Van een topcamera als de 5DmkII (en eigenlijk van elke budgetcam op iso 100 ook :)) zou ik dat niet verwachten. Of is er iets fout gelopen in de post processing?

Als hij nog es zo lief ligt te dromerig doen, zou'k het ff overdoen, en wat meer met de settings spelen.

(oh ja, ik ben één van die mensen die niet altijd positief antwoordt, hopelijk kan je daar mee om. Ik ben van het idee dat een forum daar toch voor dient, en zo leren we allemaal het meeste bij. Misschien "zie" ik deze prent gewoon compleet verkeerd)

Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Dreaming Dog
BerichtGeplaatst: 02 mei 2010 09:47 
Lid
Fotografie

Foto komt mij te dromerig en soft over, zou misschien wel leuk zijn als je een witte achtergrond had gehad, maar de deze setting komt deze softness over als onscherpte die niet lekker wegkijkt. Vind persoonlijk ook de onderkant wat meer ruimte had mogen hebben...

Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
 Dreaming Dog
BerichtGeplaatst: 02 mei 2010 10:40 
Lid
Fotografie

Dank jullie wel voor de reacties ... en nee, ik ben niet iemand die alleen maar positief wil horen ... ook van kritiek kan je leren. Het origineel is minder soft. Wat geinterpreteerd wordt als ruis is de structuur van de lederen bank ... en daar zit idd kleurverschil in. Door het grote diafragma is dit onscherp geworden en dat werkt niet helemaal supergoed bij deze sigma lens. En ik geef gelijk toe dat ik nog veel kan leren ... dus nogmaals, dank jullie wel voor deze reacties.

Dreaming Dog
BerichtGeplaatst: 02 mei 2010 10:40 
Lid
Fotografie

Oh ja, mistig zou kunnen ... ik had net een sigaret zitten roken :blush