Ik heb CS4 en ben ook een leek (ik weet alleen de basisbewerking goed...) dus nu krijg je de situatie dat de lamme de blinde gaat helpen. In de hoop dat Elements genoeg overeenkomt met CS4 is dit hoe ik het zou doen:
Het beste is het volgens mij om een masker te maken aan de hand van de kanalen, maar dat lukt mijzelf ook nog steeds niet netjes. Een eenvoudiger manier is: de laag te kopiëren (Ctrl+J) en die gekopieerde laag zo te bewerken met niveaus/levels (Ctrl+L) dat de achtergrond helemaal naar je smaak is qua witkleur. Vervolgens klik je dan op masker maken en ga je met een zwart penseel over je modellen heen. Overal waar je met het zwarte penseel komt , gum je als het ware die nieuwe laag weer weg en wordt de oude zichtbaar. Je zou dit ook met het gummetje kunnen doen. Het gebeurd alleen nog wel eens dat je net teveel weghaalt en daarvoor ik het masker handig. Gebeurt dit namelijk dan ga je met het witte penseel over wat je te veel hebt weggehaald en het is weer terug. Ben je helemaal tevreden dan kan je de twee lagen samenvoegen.
Veel succes!
P.s. Mocht ik het niet goed doen of mocht er een betere manier zijn, dan verbeteren jullie mij toch wel hè?!