Het is 05 jul 2025 13:36

►Maximaal 2 beoordelingstopics per dag. ► Maximaal 8 foto's per topic. ► Gewenste plaatsingsgrootte foto's is 900 pixels. ► Minimale plaatsingsgrootte foto's is 700 pixels.

Auteur Dit is 'm.
 Dit is 'm.
BerichtGeplaatst: 04 mei 2010 16:13 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Vrouw
Hallo! Na me net voorgesteld te hebben, ga ik nu mijn eerste bericht plaatsen! Hierbij stel ik gelijk m'n hond voor die vaak het onderwerp van mijn foto's zal zijn. Simpelweg omdat 'ie altijd in de buurt is :P
Ik ben dus nieuw hier en heb pas mijn camera, ik ben alles nog een beetje aan het uitvogelen, het heeft dus niet zo heel veel zin al mijn instellingen erbij te zetten.. aangezien ik dat niet altijd al te bewust gedaan heb... :angel

Foto 1
Fotografie

Foto 2
Fotografie

Foto 3
Fotografie

Foto 4
Fotografie

Foto 5
Fotografie

Ik ben ontzettend benieuwd naar jullie mening! Ik vraag me ook af wat jullie van het kader vinden.. is het storend, of juist niet, of...?

Groetjes Kelly :zwaai

Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum Share on FacebookShare on Twitter 
 Dit is 'm.
BerichtGeplaatst: 05 mei 2010 09:50 
Lid
Fotografie

Geslacht: Man
Ik vind het kader niet storend. Foto's 3, 4 en 5 vind ik het beste gelukt vanwege de leuke standpunt. Foto 3 wel een storend lintje in beeld. Foto 4 beetje drukke achtergrond met lichte vlek. Zorg verder dat de ogen van de hond scherp zijn, tenzij je dat opzettelijk niet wilt natuurlijk. Verder kijkt ie op geen van de foto's in de lens. Maar wel een leuk onderwerp om je fototoestel goed te leren kennen!

Maarten

Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Dit is 'm.
BerichtGeplaatst: 05 mei 2010 11:51 
Lid
Fotografie

Nette foto's van je hond :up
De compositie van de eerste spreekt mij het meest aan. De scherpte valt wel op zijn neus en niet op zijn ogen, maar dat stoort hier niet. Lekker laag standpunt.
Kader spreekt mij ook wel aan. Niet te opdringerig.

Bij nr 2, 3 en 4 vind ik het wel jammer dat de scherpte niet op zijn ogen valt. Mijn tip: of op zijn ogen scherpstellen of de scherptediepte vergroten door een kleiner diafragma (grotere f-waarde) in te stellen (camera instellingen vermelden heeft wel zin, want dan kunnen we je gerichter helpen ;) Nu blijft het bij "globale adviezen".

Let ook op de achtergrond. In een woning zit al snel iets "in de weg", maar het is altijd goed om hier bij de opname rekening mee te houden. Bij 3 en 4 had de achtergrond ietsje rustiger gemogen.

Bij 3 zie ik trouwens nog een tagliatella in beeld :S

Dit is 'm.
BerichtGeplaatst: 05 mei 2010 19:02 
Lid
Fotografie

Verdiend mi wel wat meer reacties....
Ik vind het een goed gelukte serie; goed belicht en met een mooie softe uitstraling...
Hond staat er mooi op; mooie opnames voor een ...luik aan de muur.
Qua poses vind ik 1, 4 en 5 een mooie serie.

Dit is 'm.
BerichtGeplaatst: 06 mei 2010 08:09 
Lid
Fotografie

Bedankt voor de reacties! Hier heb ik zeker wat aan! :upc

Hoewel ik er bij sommige foto's inderdaad voor kies om de focus op zijn neus te leggen, (toch net even iets anders) is het een goede tip om de ogen scherp te houden, mooi om als uitgangspositie te houden.

Tja.. wel verstandig om de instellingen van de camera er bij te zetten anders leer ik het nooit haha :blush Thnx, ik ga dat eens proberen!

Klopt.. in de huiskamer vind ik het altijd minder, de achtergrond :( Maar hij is een beetje doof en ik kan hem niet los laten lopen buiten ;) Moet een keer naar het bos!

Dat is tagliatelle!!! Waarom denken jullie anders dat 'ie zo gefocust kijkt!!! :rof Haha, misschien een vierkante uitsnede maken :P

Dit is 'm.
BerichtGeplaatst: 06 mei 2010 11:40 
Lid
Fotografie

foto 5 :upc Helemaal goed, prima compo. Super met dit standpunt en de tegels voegen iets extra's toe.

Heb je bij de foto's binnen geflitst? De ogen, en dan met name de pupillen, zijn zo raar bleek en dof?

Dit is 'm.
BerichtGeplaatst: 06 mei 2010 11:47 
Lid
Fotografie

pafeme schreef:
foto 5 :upc Helemaal goed, prima compo. Super met dit standpunt en de tegels voegen iets extra's toe.

Heb je bij de foto's binnen geflitst? De ogen, en dan met name de pupillen, zijn zo raar bleek en dof?

Thnx! 1, 4 en 5 niet (dacht ik) Maar dat kan wel kloppen hoor, hij is al behoorlijk op leeftijd en z'n ogen zijn een beetje grijzig/dof.

Dit is 'm.
BerichtGeplaatst: 06 mei 2010 12:20 
Lid
Fotografie

In je voorsteltopic schreef je dat je nieuw bent in de fotografie. Kan dat bijna niet geloven.
Eigenlijk heeft Henry het wel gezegd. Persoonlijk vind ik nummer 2 de meest aansprekende.
Hou niet zo van hondenfoto's die heel erg van boven zijn genomen.

Citaat:
...... m'n hond voor die vaak het onderwerp van mijn foto's zal zijn. Simpelweg omdat 'ie altijd in de buurt is.

Tenzij je iets hebt wat je aan huis kluistert zou dat jammer zijn van je mooie aankoop.

Dit is 'm.
BerichtGeplaatst: 06 mei 2010 12:27 
Lid
Fotografie

Bedankt voor de reacties.

Tja, ik heb het altijd leuk gevonden om foto´s te maken en doe het ook vol op, maar om echt op stap te gaan en mooie plaatjes schieten is toch iets anders.
En dat ben ik nu dus sinds kort aan het doen, met een degelijke camera, dus fotografie als hobby. En het bevalt super :up

Citaat:
Tenzij je iets hebt wat je aan huis kluistert zou dat jammer zijn van je mooie aankoop.

Oh nee hoor, ben al op stap geweest, alleen nog geen tijd om meer te plaatsen! Binnenkort komt er meer aan :D

Dit is 'm.
BerichtGeplaatst: 06 mei 2010 20:29 
Lid
Fotografie

bij foto 2 en 3 zijn de ogen idd nog fletser van kleur en is aardig duidelijk te zien dat er geflitst is. Was dat echt nodig? Het lijkt me toch een hele lichte ruimte en flitsen is niet echt mooi en ook niet echt fijn bij dieren.

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op fotografie onderwerp