Nieks schreef:
Hi ik ben nieuw hier en zit wat oude posts te lezen, deze post vielen de beelden mij gelijk op.
Grappig dat je in de tekst vermeld geïnspireerd te zijn door Avedon. Want deze 3 beelden roepen bij mij ook gelijk die sfeer op. Ik heb de tentoonstelling in het Foam mogen meemaken, echt super werk!
Zelfs de witte doek op straat blijft het dus in 2010 goed doen!
Ben het eens dat het tweede beeld er niet totaal in past, mede ook doordat het hoofd van de persoon wat is afgesneden, maar ook die blijft op zich staand een geweldige plaat.
Nu las ik weer ergens anders dat je inmiddels in het bezit bent van een Mamiya RB67 ik ben jaloers

geniet ervan! en ik ben erg nieuwsgierig naar de resultaten.
He wat leuk dat je nou net dit topic naar boven haalt! Ik ben namelijk van plan om deze serie voort te zetten met mijn nieuwe camera.
Want ik heb een vrije opdracht voor mn opleiding, dus ik dacht, dit is mijn kans!

Het is namelijk altijd zo dat als ik een leuk fotografie project bedenk, ik er gewoon nooit tijd voor heb, dus probeer ik het altijd in een schoolopdracht te passen. Dus dat komt nu mooi uit! En we hebben er een half jaar voor dus dat gaat wel vet worden denk ik.
Het zal er wel ietsje anders uit gaan zien dan deze foto's. Ik heb bij deze foto's namenlijk een doek gebruikt waar kreukels in zaten die ik vervolgens heb weggewerkt in photoshop, en dat vind ik niet zo tof. Als ik het analoog doe wil ik niet vervolgens gaan photoshoppen. Nu heb ik er een goed achtergrondscherm voor, en een betere camera, dus ik hoop dat ze nog veel beter gaan worden

Henry:
Citaat:
Daar komt nog eens bij dat je mensen veel meer stimuleert met positieve feedback dan met negatieve feedback...
Ik denk dat dat bij mij ook wel het geval is. Ik kan best tegen negatieve feedback, en dat kan ook heel stimulerend zijn, maar ik wil ook weten wat er wel goed is, zodat ik daar op verder kan bouwen. Anders ga ik helemaal opnieuw beginnen en dan loopt het helemaal in de soep.
Citaat:
... en dat is nu het verschil tussen een goede leraar en een leraar waar het "vuur" al van gedoofd is.
Leraren zijn vaak ook een beetje gefaalde fotografen (niet allemaal hoor!), die zijn dan gewoon gefrustreerd en gaan je rotopdrachten geven enzo, en het je heel moeilijk maken door overal kritiek op te hebben..