Het is 27 jul 2025 11:44

►Maximaal 2 beoordelingstopics per dag. ► Maximaal 8 foto's per topic. ► Gewenste plaatsingsgrootte foto's is 900 pixels. ► Minimale plaatsingsgrootte foto's is 700 pixels.

Nestfotografie is niet toegestaan!

Auteur mijn huisdieren
 mijn huisdieren
BerichtGeplaatst: 27 mei 2010 18:00 
Lid
Offline op het foto forum

Bezwaar bewerken: Nee
Digimaz A7
Sluitertijd 1/13 sec.
Lensopening F/4
Zonder flits
Focus lengte 18 mm
Belichtingstijd 1/13 sec.
ISO 71
1
Fotografie

2
Fotografie

3
Fotografie

Dit zijn mijn huisdieren Rico en chiba hopelijk zijn deze beter?

Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum Share on FacebookShare on Twitter 
 mijn huisdieren
BerichtGeplaatst: 27 mei 2010 18:52 
Lid
Fotografie

Geslacht: Vrouw
erg licht, veel ruis vooral in de tweede, de pose van de poes is zeker leuk, wel aan de rechtse kant weer overbelicht.

probeer eens buiten foto's te maken, liefst in de schaduw, dan heb je geen last van de overbelichting die ik in veel van je foto's zie. als beginner moet je ook niet te veel willen, close ups is niet de gemakkelijkste keuze. probeer eerst eens diverse instellingen op bv. een bloem en speel met het licht.ik snap dat je enthousiast bent , was ik ook in het begin ;) en je knipt van alles wat je leuk vind. maar om te leren zou ik zeggen lees eens de commentaren bij andere foto's en probeer je camera instellingen te begrijpen. :)

Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 mijn huisdieren
BerichtGeplaatst: 27 mei 2010 19:17 
Lid

Dank je voor het advies, mijn camera heeft wijnig mogelijk heden omdat het een automatische is van samson digimax A7/kenox D7.

Profiel op dit foto forum
 mijn huisdieren
BerichtGeplaatst: 27 mei 2010 21:23 
Lid
Fotografie

Toch als ik naar de specificaties kijk van de camera kun je wel zelf diafragma en sluitertijd bepalen. Het vervelende met de automaitsche standen is dat je de volledige controle kwijt bent, met gevolg een te lange sluitertijd. Hierdoor wordt en je foto veel te licht maar tevens krijg je dan ook nog eens bewegingsonscherpte. Dus probeer eens de A-stand of de S-stand, en houd in de gaten dat je sluitertijd niet te lang gaat worden. Verder kan je waarschijnlijk ook zelf je iso bepalen, en ga daar dan niet te hoog mee. Dit veroorzaakt weer ruis.

Ik hoop dat je hier iets mee kunt, mocht ik het mis hebben voor wat betreft je camera dan hoor ik het wel.

Groetjes Karin

Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op fotografie onderwerp