Het is 27 jul 2025 18:26

►Maximaal 2 beoordelingstopics per dag. ► Maximaal 8 foto's per topic. ► Gewenste plaatsingsgrootte foto's is 900 pixels. ► Minimale plaatsingsgrootte foto's is 700 pixels.

Auteur konijnen hoofd&oog
 konijnen hoofd&oog
BerichtGeplaatst: 03 jun 2010 21:25 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Vrouw
Hoi hoi,

Ik zit nog wat uit te proberen met m'n camera met de kleuren, want daar ben ik nog niet helemaal tevreden over. Ik vind dat ik gisteren best in de buurt ben gekomen. :) Hier een aantal foto's. Dit keer wel met exif. :up

Bij deze is het oog zelf wel mooi gelukt, maar het gedeelte erom heen niet zo goed. Dat is niet zo scherp en ook iets te licht.
iso: 800
1/90 F 4.4
Macrostand
Fotografie

Over deze foto was/ben ik het meest tevreden van de fotosessie. De houding van het dier, de kleur, de achtergrond en scherpte zijn naar mijns inziens allemaal wel voldoende.
Iso: 800
1/80 F8.6
Macrostand
Fotografie

Deze heb ik al een keer eerder gemaakt, overdag, de anderen zijn 's avonds gemaakt:
Iso: 400
1/150 F5
Fotografie

:zwaai

Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum Share on FacebookShare on Twitter 
 konijnen hoofd&oog
BerichtGeplaatst: 04 jun 2010 19:54 
Lid
Fotografie

Bezwaar bewerken: Nee
de eerste is te onscherp,ook het oog is niet scherp, de tweede is leuk, mooie kleur en zou nog iets scherper mogen,ook wat letten op de achtergrond ;) de derde is een veel te drukke comp. en overbelicht op het oor

Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 konijnen hoofd&oog
BerichtGeplaatst: 05 jun 2010 04:17 
Lid
Fotografie

Bezwaar bewerken: Ja
Ik ben het helemaal met Tony eens! Het tekort aan scherpte kan meerdere oorzaken hebben. Het kan dat je het AF-punt anders moet selecteren, maar het kan ook dat je meer moet naverscherpen (dit moet altijd na verkleinen). Mocht je een Canon hebben, dan heb ik een tutje geschreven over hoe je de camera het beste kan instellen om scherpere resultaten te krijgen. Dit kan je hier vinden.

Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op fotografie onderwerp