hallo Kjeld
Is een moeilijke vraag
Ik ga volledig in camo kleding zie aan mijn mini foto waar mijn nik name staat incl bivak muts en camo handschoenen de bos in voor wild te fotograferen.En dit is vooral s'morgens en s'avonds het beste
voor vogels dito alleen zonder bivak en handschoenen. Soms neem ik ook nog een klein camo netje mee om over mij te gooien niet altijd, verder probeer ik mij zo goe mogelijk te verbergen in de omgeving tegen of in een struik of boom.....
MAAR MAAR alvorens dit gaan er eerst heel wat uurtjes vooraf om het bepaald object(dier of vogel) te zoeken en zen gedrag te kennen heel veel zelfs......Heb verleden jaar maar liefst 30u!!!! moeten zitten efectief met de camera alleer ik men eerste foto van men ijsvogel kon platen maar te zwijgen hoeveel uren observeren er aan vooraf gingen maar ik moest en wou deze ijsvogel hebben in zijn leefgebied.Des tegroter is de voldoening....Je ziet hier op het forum wel plaatjes staan, maar je moest is weten hoeveel tijd er aan vooraf gaat eer ze hier staan

Maar dat is het leuke voor mij toch aan natuurfotografie.En moet je ook weten dat je dikwijls thuis komt zonder platen.....
Succes