Desolater schreef:
ik kan die prijs niet aan, 500 euro ging eigenlijk al over mijn budget heen.
Maar ik las dat een L lens niet verstandig is voor een Canon 1000d? Omdat dan de kwaliteit van het glas beter is dan de camera aan kan ?
Kan iemand dit voor mij uitleggen..? :$
jah dat kan ik wel. dat het onverstandig is is onzin..
Er zitten grenzen aan een objectief en een camera. Bij een kit als de 1000D met een 18-55 is het objectief de beperkende factor. Je camera kan een bepaalde beeld kwaliteit laten zien. Bij de 18-55 kan het objectief die beeldkwaliteit niet laten zien. (bij mooi weer met het juiste onderwerp en de juiste fotograaf kan je een heel eind komen)
Bij een L objectief zal je camera de beperkende factor zijn, omdat je objectief meer beeld kwaliteit aan kan. Toch zal je objectief een beter resultaat geven dan een goedkoper objectief omdat je al het beste uit je camera haalt.
De 70-200 F4 is niet nadenken maar doen.. zeker voor portretten perfect. Ikheb de Sigma 70-200 F2.8 die vind ik voor een shoot vaak te zwaar, als je 2 uur achter een met dat ding aan je oog staat wordt je arm erg moe. De F4 is een heel stuk lichter, in de studio heb je genoeg licht dus die extra stop licht sterker is niet interessant.
Toch zou ik overwegen een 70-200 F4 IS 2de hands aan te schaffen, zijn ze net zo duur als non IS ongeveer. En het objectief is net even een tikje beter. Ze worden veel aangeboden omdat met toch vaak de duurdere en net ietsjes betere F2.8 versie willen.
Maar ook non IS liever gisteren kopen dan vandaag haha!
Schrik alleen niet van het verschil, en eenmaal aan een professioneel objectief maakt je verslaafd aan de kwaliteit, dus voor je het weet wil je een 24-70L hebben, en daarna een 5DmkII. Dus zoek eerst een extra baan voordat je aan de 70-200 begint..