Storm schreef:
LoKa schreef:
...De sigma, 70-200 F2,8 daar kan ik heel kort over zijn, niet doen...
Ook hier zijn de meningen natuurlijk verschillend over. Ik gebruik de Sigma zelf ook en het is zelfs m'n favoriete objectief. Hij is snel genoeg, lekker stil en levert scherpe foto's op over het hele bereik.
(Ik heb nog de versie zonder OS)
Ik zal Storm hier moeten onderschrijven.
De 70-200 is een heerlijk objectief voor diegene die een top objectief wil hebben m,aar geen 1000 euro plus heeft uit te geven. Daar zal je wat op moeten laten. natuurlijk.
Dat je 2 problemen hebben gehad die duidelijk exemplarisch zijn lijkt me geen reden om het niet te doen. Kies je voor B merken zul je altijd de front en back focus moeten controleren. Persoonlijk had ik mijn objectief naar Sigma gestuurd ipv terug gegeven. In dat geval krijg je namelijk een objectief dat precies op 0 wordt afgesteld, beter is er dan niet, dat red ook je Nikon niet. Ik heb zelf ook eens 2de hands een objectief gekocht met front focus, ik dat ding de schuld geven. bleek die in mijn camera nog groter te zijn. Dus je kunt bij Back en front focus nooit 1 element de schuld geven. Want er is een marge.
Dus kort zijn over de Sigma 70-200 F2.8 zal ik niet doen, het is namelijk een geweldig objectief, als je de goede hebt te pakken. Het is logisch dat je bij Sigma en Tamron wat vaker foute hebt te pakken, je betaald er minder voor en ze lijken hem dan ook minder te testen. Dat weet je als je bijna de helft er voor betaald. Zeker nu met crisis moet alles toch uit de lengte of de breedte.