... vond ik gister de invulling van mijn zondagmiddag.
Nu woon ik in Brabant, dus u kunt zich voorstellen dat het een heel eind lopen is. Ik was dus ook al vroeg vertrokken, maar wel met de auto hoor.
Voordat de zon opkwam?HA, zelfs voor dat hij onder was.
Al op zaterdagmiddag 15:00 uur stond ik ruim 40 liters in dat grijze geweldenaartje van mij te gooien (ik bedoel dus mijn VW Polo) om mij vervolgens te vervoegen op wat wij in Nederland pretenderen snelweg te noemen.
Waarom al zo vroeg? Zo ver is de Drentse heide nu ook weer niet?Nee, dat klopt dan misschien wel, maar ik moest eers nog even langs een voetbalwedstrijd. In Herpen speelde RKC Waalwijk tegen het lokale V.V. Herpina. Hoe verzin je zo'n naam toch?
Maar wel een leuke club. Verleden jaar gepromoveerd naar de tweede klasse en ze hebben zich kunnen handhaven. En dat allemaal met jongens uit de eigen regio. Ze kopen dus geen spelers van verre, nee, alles op eigen kracht. Verleden jaar was ik er al even geweest, toen speelde RKC daar tegen FC Oss, wat nu in de Top (Oss) klasse speelt.
Ja, ja, ja, leuk, maar het ging niet over voetbal.O, da's waar ook.
Vandaar uit zou ik doortuffen naar het Noorden. Naar een Duits grensplaatsje, waar mijn zus een huisje heeft.
Kijk hier zit het addertje onder het gras. Dat huisje van mijn zus ligt op minder dan een uur van dat rondje asfalt op de Drentse heide af. Dat scheelt toch heel veel in reistijd als ik van daar uit kan vertrekken. Nu is die reistijd niet zo belangrijk, maar dat langer slapen weer wel.
Nu viel dat langer slapen wel mee. Het huisje van mijn zus was niet zo duur. En dat zit hem waarschijnlijk in de ligging. Voor het huis loopt een redelijk drukke weg (ik begreep dat die binnenkort wordt omgelegd, dus daar ben je dan vanaf) en aan de linkerzijde ligt een 'nachtclub'. Nu is mijn defenitie van een nachtclub altijd al als volgt geweest; Een nachtclub is een plaats waar mensen bij elkaar komen die een voorliefde voor de donkere uren hebben.
Nu weet ik ook hoe ze die invullen.
Echter is dat maar tijdelijk, want midden in de nacht werd ik wakker van onverstaanbaar dronkemansgebrabbel. Maar het kan ook zijn dat ik geen Duits versta. In ieder geval; ik was wakker. Nooit leuk.
Dus ik maar opgestaan, pomp van het luchtbed gepakt en wat wind in het luchtbed erbij gestopt. Ik kwam er namelijk ook achter dat mijn luchtbed lek is.
En om 7 uur werd ik weer wakker, ditmaal van een traktor of iets dergelijks. Ik wilde eigenlijk nog wel een uurtje slapen. Dus ik maar weer uit bed. Weer pompen. Nee, de engeltjes, tandenfee, Jan Klaasen of welk sprookjesfiguur dan ook had in de tussentijd niet de moeite genomen om de bandenplakkers tevoorschijn te halen en mijn luchtbed te fixen.
Maar goed. Acht uur in de ochtend. Opstaan!
Normaal was ik nu al twee uur onderweg, nu kwam ik pas uit bed. Lekker.
Even douchen. Inpakken en wegwezen. Op naar de Drentse heide.
En wat ik daar aantrof.....
1

2

3

4

5