Ik heb een goed gekalibreerde monitor en ik zie ook inderdaad verschil in beide foto's. Het verschil zit hem alleen niet zozeer in de kleur (en daar is het kalibreren van je monitor voor), maar in de scherpte. De onderste foto is duidelijker scherper dan de bovenste. Daardoor worden ook de kleuren wat helderder. Het nadeel is alleen dat de ruis net zo hard verscherpt is als je onderwerp.
Als je zelf de verschillen wil zien is er een heel eenvoudig trucje dat in mijn ogen heel goed werkt:
Je opent beide foto's in CS4. Bij één foto druk je op Ctrl+A dan Ctrl+C vervolgens ga je naar de andere foto. Daar druk je op Ctrl+V. Hiermee kopieer je de ene foto en plakt hem in een nieuwe laag over de andere foto. Door de bovenste laag op bijvoorbeeld 50% dekking te zetten en goed in te zoomen op je foto, kun je de foto zo verplaatsen dat je onderwerp precies op dezelfde plek komt te staan als bij de foto in de laag eronder. Wanneer je dit op de pixel nauwkeurig hebt gedaan zet je de bovenste laag weer op 100%. Klik nu simpel weg op het oogje van de bovenste laag om deze laag onzichtbaar te maken. Je kijkt nu naar de andere foto (om even consequent te blijven

). Klik je opnieuw op het oogje kijk je weer naar de ene foto. Omdat er niets verplaatst, kun je rustig kijken of er dan wel iets anders wijzigt in de foto's ten opzichte van elkaar. En bij deze foto's zal je zien dat dat dus de scherpte is.