Bedankt voor jullie reacties!
@AJL: ik ben juist blij met je "kleine zeurpuntjes" zoals je ze zelf noemt, want daar heb ik wat aan! Het halssnoer (wat eigenlijk een bandje van haar hempje is) vind ik zelf ook minder mooi. De oorbel vind ik zelf weer minder storend.

@ shooter: u roept, wij draaien! Ik heb een update geplaatst (bijna tenminste) waar ik de witte plekjes heb weggewerkt. Benieuwd of je dit beter vind.
@ momentum60: ik vind persoonlijk het goud wel een hele mooie gloed geven, het maakt haar huid meer levendig, maar uiteraard is dat smaakgebonden! De lippen heb ik op verzoek van shooter gewijzigd, alhoewel ik zelf het ook niet zo storend vond.

Ik zou het leuk vinden als je nog even wilt laten weten wanneer je de lippen het mooist vindt, bewerkt of onbewerkt.

@ pdm_fotografie: je bent nu het model aan het beledigen hoor.

Die plekjes zijn wel mee bewerkt, maar die horen nu eenmaal bij haar. Ze heeft daar gewoon wat haargroei en ondanks make-up en glamourlook zie je dat toch nog altijd wat. Ik vind het ook altijd een moeilijke vraag hoe veel je moet bijwerken als fotograaf. Moet je alle imperfecties verwijderen, zodat je het mooiste beeld krijgt of moet je niet al te veel de waarheid willen veranderen en juist laten zien dat zelfs het mooiste model (en dit is zeker een mooie meid in mijn ogen!) nog imperfecties heeft? Ik heb zoals je merkt voor de laatste optie gekozen, alhoewel ik het een klein beetje vermindert heb bij de update. Daar heb ik ook gelijk de haar weggewerkt, want daar heb je natuurlijk 100% gelijk mee, die had ik gewoon over het hoofd gezien.

De foto is gemaakt tijdens een evenement en ik was één van de vele fotografen die haar fotografeerden. Je bent in zo'n situatie altijd een beetje afhankelijk van wat andere willen en doen (alhoewel ik eerlijk moet zijn, ik heb veel mijn mond open gedaan en het model geprobeerd te registreren). Eigenlijk vind ik die mond zo wel wat hebben, ik vind het wel een sensuele uitstraling hebben, maar ook dat is smaakgebonden.

Enne dat dat shirtje blauw lijkt: gelukkig maar anders had ik wat verkeerd gedaan met mijn witbalans!

Het is heel lichtblauw.
@ Senna: ik zou idd best wel eens een "echte" fotoshoot met haar willen doen, gewoon in mijn studio en haar opgemaakt door de visagiste waar ik mee samenwerk.
Nogmaals allemaal bedankt voor de reacties!