Het is 02 mei 2025 23:16

►Maximaal 2 beoordelingstopics per dag. ► Maximaal 8 foto's per topic. ► Gewenste plaatsingsgrootte foto's is 900 pixels. ► Minimale plaatsingsgrootte foto's is 700 pixels.

Auteur Trein
 Trein
BerichtGeplaatst: 20 aug 2010 09:47 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Gisteren even met mijn zoontje naar Den Haag Centraal geweest, treinen kijken.....
Daarna even naar de Koekamp gelopen, een hertekamp naast het Malieveld. Aldaar het meest zielige stelletje ooievaars ooit gezien ( foto komt nog in ratjetoe). Als dat het symbool is van Den Haag dan is het droevig gesteld... :(
Maar goed, eerst de trein: beetje contrast erbij, beetje bijgesneden en links wat blur en vignetering alsof ie zo uit het wazige niets komt opdoemen.... (das de bedoeling.)
Een oog op het onderwerp en een oog op mijn zoontje die wel heel dichtbij wou staan.... :shock

Fotografie

Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum Share on FacebookShare on Twitter 
 Trein
BerichtGeplaatst: 20 aug 2010 10:00 
Lid
Fotografie

staat er mooi op maar had het wazige niet in de lucht gedaan links had het tot net iets boven de trein gedaan als een soort van hitte wat er af slaat. daar lijkt het op.

Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Trein
BerichtGeplaatst: 20 aug 2010 10:07 
Lid
Fotografie

Dank je, kan er nog alle kanten mee op...

Trein
BerichtGeplaatst: 23 aug 2010 20:34 
Lid
Fotografie

Niemand meer?

Trein
BerichtGeplaatst: 23 aug 2010 22:15 
Lid
Fotografie

Geslacht: Vrouw
Toen ik de foto zag zonder je kommentaar te lezen dacht ik dat je in Madurodam was geweest. :rof
Het is voor mijn gevoel echt een speelgoed treintje en dan zo laag bij de grond mogelijk genomen om hem qua formaat echt te laten lijken. Ik heb geen idee waar dit door komt.. te veel contrast erin gezet?? De kunstmatige onscherpte links achter vind ik niet mooi, maar dat is waarschijnlijk een smaak vraag.

Ik vind de kleuren super sterk. Mooi, maar draagt misschien ook weer bij aan het miniatuur effect? Door dat miniatuur effect vind ik het echt een hele leuke foto, maar dat was misschien toch niet je bedoeling? :(

Trein
BerichtGeplaatst: 24 aug 2010 01:21 
Lid
Fotografie

Mascha: heb helemaal niet zo'n laag standpunt ingenomen hoor... Wel wat met levels en contrast geschoven, daarbij de achtergrond iets gevigneteerd waardoor het gele nog meer opvalt.
Mijn bedoeling was om beweging in de foto te krijgen door een rijdende trein te fotograferen. Dit is niet gelukt en daarom wat aan de randen geblurd om toch wat beweging te suggereren....
Niet helemaal gelukt denk ik....., zou de blur nog wel wat minder kunnen doen...

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op fotografie onderwerp