Ik denk dat er beter gelezen en gekeken moet worden

dieren(sport) en de avatar leiden volgens mij naar paarden sport fotograFeren. Veren zitten op vogels en rondom schokbrekers.

Een 70-300 lijkt me ook een beetje weinig wijd voor walk around, alhoewel er zat zijn die een 70-300 als walkaround gebruiken

En Kamera Express heeft de EF-S 17-85IS en de 70-300IS ook bij de occassions staan. Dus een 17-85 heb je al voor 239 euro

Als 17 gewenst is en je ook in paarden bakken gaat fotograferen en flitsers niet gewenst zijn bij paarden vanwege het feit dat het vlucht dieren zijn, is een lichtsterke variant dus ook nog belangrijk, rekeninhoudend met de sensor en s/r verhoudingen, maw ISO performance.
Een Sigma 17-70 OS HSM zou beter zijn dan de EF S 17-85IS.
Even voor de goede orde. Ik heb een 24-70 f/2.8 en ik had in de paardenbak bij de manege van mijn neef in Hoenderdaal als moeite om snelheden te verkrijgen met ISO1000 en f/2.8 op een EOS 30D. En de binnenbak heeft van die vergeelde golfplaten daken. Voor onze ogen ok maar voor menigeen camera een behoorlijke uitdaging.

Gezien de prijs, het formaat, de stabilisatie en de prijs en de lichtsterkte zou een Sigma 17-70 HSM OS goed zijn. Je kunt dit uitbreiden later met de hierboven vermelde relatief langzame maar optisch zeeeeer goede EF 70-300IS.
Maar ik kan het allemaal fout hebben.