Het is 27 jul 2025 21:05

►Maximaal 2 beoordelingstopics per dag. ► Maximaal 8 foto's per topic. ► Gewenste plaatsingsgrootte foto's is 900 pixels. ► Minimale plaatsingsgrootte foto's is 700 pixels.

Auteur Oldtimerbeurs Rosmalen
 Oldtimerbeurs Rosmalen
BerichtGeplaatst: 22 aug 2010 09:28 
Lid
Offline op het foto forum

Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Hoi,

Ik ben gisteren naar de Oldtimerbeurs in Rosmalen geweest en heb daar o.a. onderstaande foto's gemaakt. Wellicht/waarschijnlijk niet ieders cup-of-tea, maar ik hoop toch dat (sommige) foto's in de smaak vallen.

1.
Fotografie

2.
Fotografie

3.
Fotografie

4.
Fotografie

5.
Fotografie

6.
Fotografie

7.
Fotografie

8.
Fotografie

Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum Share on FacebookShare on Twitter 
 Oldtimerbeurs Rosmalen
BerichtGeplaatst: 22 aug 2010 10:24 
Lid
Fotografie

Geslacht: Vrouw
eerst even :welkom op dit leuke forum, leuke binnenkomer :)

Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Oldtimerbeurs Rosmalen
BerichtGeplaatst: 22 aug 2010 15:51 
Lid

Hartelijk dank, zal me binnenkort ook nog even officieel voorstellen. Maar dat hoeft de kijkers niet ervan te weerhouden om alvast wat commentaar te spuien... ;)

Oldtimerbeurs Rosmalen
BerichtGeplaatst: 22 aug 2010 15:55 
Lid
Fotografie

misschien handig als je wat meer gegevens plaatst bv. je exif ;)

Oldtimerbeurs Rosmalen
BerichtGeplaatst: 22 aug 2010 15:58 
Lid
Fotografie

Welkom :)
Ik ben ook wel benieuwd naar wat toelichting.
Enkele foto's zijn zo onscherp, dat ik me afvraag of dit ook je bedoeling geweest is.

Profiel op dit foto forum
 Oldtimerbeurs Rosmalen
BerichtGeplaatst: 22 aug 2010 19:37 
Lid

Tony schreef:
misschien handig als je wat meer gegevens plaatst bv. je exif ;)

Hmmm...beinvloedt de exif je oordeel over de foto's zelf? Er is niet veel bijzonders aan de exif. Diafragma altijd 5.6, sluitertijd zo tussen 1/350 en 1/750. Witbalans stond op Auto (vond ik wel toepasselijk in deze situatie :wacko2 :D ).

Maar goed, ik snap de vraag wel en dus ook die van Henry... De foto's zijn gemaakt met een Lensbaby 2.0 als lens. Is een wat vreemd slurfje op je camera waardoor je ook een wat vervormend, klein en vreemd scherptebereik hebt. Onscherpte is geen doel op zich, maar bij sommige foto's (vooral de eerste twee) zo onstaan. Het gaat daarbij meer om de sfeer dan om de technische correctheid.
Wat mij betreft is het bij deze opnames dan ook niet zozeer te doen om de technische details.

Oldtimerbeurs Rosmalen
BerichtGeplaatst: 22 aug 2010 19:42 
Lid
Fotografie

Ze spreken mij niet allemaal aan maar 1 en 3 vind ik er bovenuit steken..
2 heeft mi wat teveel kunstmatige ruis lijkt het....
Overigens, vandaag naar het automuseum van Louwman geweest, het voormalige autotron in Rosmalen...
Zeer de moeite waard ! Zal de foto's eens bekijken en uploaden tzt...

Oldtimerbeurs Rosmalen
BerichtGeplaatst: 23 aug 2010 01:06 
Lid

Bij 2 vindt ik de ruis juist het leukste ! Geeft een erg old fashion gevoel aan de foto. En dat is denk ik ook de bedoeling met zo'n foto.

Morgen zal ik even een uitgebreide reactie geven over alle foto's. Vindt het wel een geslaagde serie ! Leuk effect ook.

Oldtimerbeurs Rosmalen
BerichtGeplaatst: 23 aug 2010 08:26 
Lid
Fotografie

Hmmmm.... Ik vind vooral de derde en de laatste wel wat hebben. Bij die twee lijkt het aparte gebruik van die onscherpte nog het meeste "sense" te maken. Ben wel nieuwsgierig nu, hoe werkt zo'n lensbaby?

Oldtimerbeurs Rosmalen
BerichtGeplaatst: 23 aug 2010 16:24 
Lid

momentum60 schreef:
Ze spreken mij niet allemaal aan maar 1 en 3 vind ik er bovenuit steken..
2 heeft mi wat teveel kunstmatige ruis lijkt het....
Overigens, vandaag naar het automuseum van Louwman geweest, het voormalige autotron in Rosmalen...
Zeer de moeite waard ! Zal de foto's eens bekijken en uploaden tzt...

Yep, ruis is te kunstmatig, dat vind ik inmiddels ook. Louwman staat ook op mijn verlanglijstje, ben nieuwsgierig naar je foto's!

FotoBart schreef:
Bij 2 vindt ik de ruis juist het leukste ! Geeft een erg old fashion gevoel aan de foto. En dat is denk ik ook de bedoeling met zo'n foto.
Morgen zal ik even een uitgebreide reactie geven over alle foto's. Vindt het wel een geslaagde serie ! Leuk effect ook.

Thanks, ben benieuwd!

flashsplash schreef:
Hmmm, voormij alleen foto 1. De rest kijkt enorm moeilijk.
Foto 1, heeft wel wat. Uitvergroot op een poster in een modern interieur zal hij zeker tot zijn recht komen. Het heeft iets nostalgies en vervreemdend.

Technisch gezien zit geen enkele goed :blush , maar zoals je zegt het gaat hem om de sfeer.
De titel straalt wel niet uit in de opnames, dus als het dan toch om de sfeer te doen was dan had ik wat meer Rosmalen en Oldtimerbeurs elementen verwerkt in plaats van snapshots.

Wat ik niet begrijp is dat je bewegingsonscherpte hebt met de sluitersnelheden 350 en 750 op statische elementen.

Foto 2, had iets kunnen zijn maar is wat verknoeid met de kunstmatige ruis. Ik had gewoon een korrel geprobeerd in plaats van gaussian ruis. Of beter nog op heel hoge iso gewerkt.

Dit is natuurlijk maar mijn beperkte visie en smaak, dus niet te veel van aantrekken. Trouwens welkom op het forum en ik kijk zeker uit naar nog meer opnames van jou. Wie weet word het geen nieuwe stijl :)

Groet Flash

Hmmm..wij verschillen redelijk van mening over een aantal dingen, maar dat mag uiteraard. Over de ruis zijn we het eens, dat had ik beter kunnen doen (of moeten laten). En over de topictitel, tja, je moet wat verzinnen.
Bewegingsonscherpte: nee, die is er niet. Dat is het Lensbaby-effect en heeft niets met beweging te maken. Dat er geen technisch correcte platen inzitten is iets waar we het denk ik even niet over eens zijn. Het is maar hoe je er tegenaan kijkt :proost

MaschaP schreef:
Hmmmm.... Ik vind vooral de derde en de laatste wel wat hebben. Bij die twee lijkt het aparte gebruik van die onscherpte nog het meeste "sense" te maken. Ben wel nieuwsgierig nu, hoe werkt zo'n lensbaby?

Dank je! Lensbaby is een slurfachtig balgje met een gaatje als lens (even oneerbiedig samengevat), waarmee je op een omslachtige manier scherp moet stellen en een zeer kleine scherpstelgebied krijgt.
Zie hier.

Dank voor jullie reacties!

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op fotografie onderwerp