Ik ben geen voorstander van imagetanks. Die waren goedkoper enkele jaren geleden maar die dingen zijn nu bijna net zo duur of duurder als meerdere kaarten.
Ik heb al mijn oudere kaarten van 1 Gb nog, Sandisk Extreme III en mijn 4Gb kaarten en 1 8Gb. Allemaal Sandisk CF ExtremeIII kaarten.
Backuppen hoeft niet en je hoeft ook niet bang te zijn dat er van alles gebeurd, maar neem wel meerdere kaarten. Echt sla alle adviezen over 16Gb kaarten (voor foto's) in de wind. Ze zijn duurder dan 8Gb varianten en als ze stuk gaan, gestolen worden of je raakt ze kwijt dan ben je erg veel kwijt.
Ik zelf ben 2 jaar geleden naar Fuerteventura geweest. Ik had 2x 30D met grip en diverse lenzen bij me. Ze hebben me gezien nadat ik 1x de camera in het restaurant van het hotel had meegenomen, want voor de rest in een tas mee naar buiten en pas op vele kilometers van het hotel gebruikt, resultaat: De volgende ochtend tijdens het ontbijt van ongeveer 20minuten precies in die tijd, in de kamer ingebroken en 1x 30D metgrip, 4Gb kaart en 550EX flitser een EF 17-40 pleite.
Gelukkig kon ik de rest van de vakantie dus nog met mijn 24-70 en 70-200 en mij andere 30D aan de gang.
Maar of je nu bestolen wordt, of dat de kaart verdwijnt of verloren wordt beschadigd raakt meerdere kaarten.
Tegenwoordig zijn 4Gb uit maar 8Gb zowel CF als SD kaarten zijn dermate groot dat je er vele honderden opnames opzet. Zet idt tov rolletjes met 36 opnames

Dus neem een 2, 3 of 4 tal 8Gb kaarten en als de kaarten vol zijn terug in het plastik hoesje en net zo netjes bewaren of zelfs er naast, als je paspoort

Een imagetank moet je weer kopen en wanneer gebruik je die nog een keer? Als je weer op vakantie gaat. Geheugenkaarten kun je altijd gebruiken. Dat is de reden dat ik mijn kaarten niet weggooi of verkoop. Ik heb de afgelopen vakantie met 1x8Gb kaart veel foto's genomen en alleen de laatste dag in Legoland heb ik 2x 1Gb gebruikt de oudjes dus.
Die kaartjes zitten in alle tassen, mocht ik later nog een error of wat dan ook krijgen en dan kan ik nog opnames maken.
En nog een ding. 16Gb kaarten kunnen ook tot analoge toestanden leiden. Je kent het wel. Rolletje niet vol en wachten tot hij vol was. Resultaat foto's van een half jaar en maar wachten.
Een 16Gb kaart kopen en er maar iedere keer 25% capaciteit van gebruiken omdat je anders geen ruimte hebt voor de vakantie slaat ook nergens op.
En als je teveel ruimte hebt rammel je maar wat. Wees kritisch op wat je vast legt. Ik zelf neem meer tijd en denk na met kleinere kaarten.
ik kom niet meer thuis met 2000 foto's waarvan er maar 100 ok zijn. Ik kom maar met 400 betere kwaliteit foto's thuis. En dat scheelt ook tijd achter de pc