Het is 19 mei 2025 12:59

►Maximaal 2 beoordelingstopics per dag. ► Maximaal 8 foto's per topic. ► Gewenste plaatsingsgrootte foto's is 900 pixels. ► Minimale plaatsingsgrootte foto's is 700 pixels.

Auteur IDM 2010
 IDM 2010
BerichtGeplaatst: 31 aug 2010 19:10 
Lid
Offline op het foto forum

Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
IDM, IDM, IDM?
Het IDM staat voor het Internationale Deutsche Motorradmeisterschaft kortom een Duits kampioenschap welke voet aan wal zette tijdens het weekend van 20 - 21 - 22 augustus.
Als motorsportliefhebber pur sang stond dit raceweekend zeer hoog op mijn lijstje.
Aangezien het een 3 daags evenement betrof ook eens tijd gestoken in andere zaken, echter kwam de planning van mij slecht uit met het weer. Zware bewolking in plaats van de strak blauwe lucht die ik eerder gedurende die 3 dagen had.

De KTM is voor mij de machine waarvoor ik het IDM bezoek. Weinig stroomlijn waar de coureur zich achter kan verstoppen en toch een magnifiek geluid en bijna duivelse uitstraling.

Fotografie

Pitlane tijdens de zaterdag kwalificatie Superbikes een dag eerder pakte het weer beter uit met schitterende bewolking, zon en een blauwe hemel.

Fotografie

Dames op de startgrid het is maar goed dat er een motor bij staat anders zou het wel eens een nieuwe fetish kunnen worden.

Fotografie

Beweging je moet er van houden motoren gaan hard en de foto moet dit ook uitbeelden, tenminste dat vind ik. Voormalig World Supersport kampioen Karl Muggeridge vind dat het nog wat gekker kan door zijn Honda in een erg vreemde hoek door de rechts - links chicane te wurmen. Overigens bleef hij gewoon zitten op zijn fiets.

Fotografie

Wat het verschil is tussen een nationaal kampioenschap en een wereld kampioenschap?
In een wereld kampioenschap doen de monteurs al het werk voor je in een nationaal kampioenschap helpt de rijder ook "gewoon" mee.

Fotografie

Bewegende voorwerpen fotograferen met flits normaal gesproken fotograferen op het achterste gordijn, ditmaal een beetje lopen "kloten" en het achterste gordijn uitgeschakeld.

Fotografie

Schril contrast trainingen Supersport600 op vrijdagmiddag onder een bijna stralende hemel een dag later bewolkt en af en toe een drup. Het enige vocht wat hier vloeide was de rijder die voor wat verkoeling de pitlane opzocht.

Fotografie

Sportfotografie is timing en op het juiste moment op de juiste plaats zijn, echter uit het verleden behaalde resultaten kunnen een garantie zijn in de toekomst.
Het persbericht van dit team luidde "Super, wat een race" de foto illustreert wat het team publiekelijk maakte. Voor mij was het een gevalletje meeroken.

Fotografie

Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum Share on FacebookShare on Twitter 
 IDM 2010
BerichtGeplaatst: 31 aug 2010 19:28 
Lid
Fotografie

leuke serie met wel gevormde.......

motoren met mooie.....

lampen

Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 IDM 2010
BerichtGeplaatst: 31 aug 2010 19:43 
Lid
Fotografie

:rof Idd een mooie serie :) De ene beter dan de andere, vooral 1, 4 en 8 vind ik toffe fotos.

IDM 2010
BerichtGeplaatst: 31 aug 2010 19:50 
Lid
Fotografie

Geslacht: Vrouw
Welke lampen? Ik zie geen lampen.. zelfs niet in foto 3 :p.

De foto's uit de pits vind ik minder interessant. Minder spannend denk ik. Die ene waar de coureur meesleutelt is wel leuk, maar daar vind ik de flits eigenlijk een beetje storen.

Als beetje motorliefhebber kan ik dit wel waarderen! Vooral nr 4 hield mijn aandacht lang vast. Inderdaad een vreemde hoek, snelheid zal hoog zijn, voorwiel los (!?), gekken zijn het, gekken! Mooi moment.
Ik vind dat de beweging er heel mooi in zit ondanks dat je geen bewegingsonscherpte hebt (behalve dan in het wieldek en remschijven enzo). Mooi!

Profiel op dit foto forum
 IDM 2010
BerichtGeplaatst: 31 aug 2010 19:55 
Lid
Fotografie

Voorwiel los :wacko , had ik nog helmaal niet gezien.. T zijn inderdaad gekken, maar ik vind ze wel cool :P

IDM 2010
BerichtGeplaatst: 31 aug 2010 20:24 
Lid

MaschaP schreef:
Welke lampen? Ik zie geen lampen.. zelfs niet in foto 3 :p.

De foto's uit de pits vind ik minder interessant. Minder spannend denk ik. Die ene waar de coureur meesleutelt is wel leuk, maar daar vind ik de flits eigenlijk een beetje storen.

Als beetje motorliefhebber kan ik dit wel waarderen! Vooral nr 4 hield mijn aandacht lang vast. Inderdaad een vreemde hoek, snelheid zal hoog zijn, voorwiel los (!?), gekken zijn het, gekken! Mooi moment.
Ik vind dat de beweging er heel mooi in zit ondanks dat je geen bewegingsonscherpte hebt (behalve dan in het wieldek en remschijven enzo). Mooi!

Pitlane is wellicht minder interessant, maar ook daar is actie en van alle raceweekenden was dit slechts mijn eerste in de pitlane om daar ook eens foto's te maken.
Iedere keer actie fotograferen is leuk maar na tig raceweekenden word het ook eens tijd om met eens wat anders thuis te komen. Nog 2 weekenden te gaan op het Asser circuit en dan zit het seizoen er weer op.
Paar weekjes "relaxen" en dan de kou weer in ;)
Bedankt voor de reacties allen.

IDM 2010
BerichtGeplaatst: 01 sep 2010 08:46 
Lid
Fotografie

Geslacht: Vrouw
Uitstekende serie weer met nummertje 1 en 4 als uitblinkers :upc