IDM, IDM, IDM?
Het IDM staat voor het Internationale Deutsche Motorradmeisterschaft kortom een Duits kampioenschap welke voet aan wal zette tijdens het weekend van 20 - 21 - 22 augustus.
Als motorsportliefhebber pur sang stond dit raceweekend zeer hoog op mijn lijstje.
Aangezien het een 3 daags evenement betrof ook eens tijd gestoken in andere zaken, echter kwam de planning van mij slecht uit met het weer. Zware bewolking in plaats van de strak blauwe lucht die ik eerder gedurende die 3 dagen had.
De KTM is voor mij de machine waarvoor ik het IDM bezoek. Weinig stroomlijn waar de coureur zich achter kan verstoppen en toch een magnifiek geluid en bijna duivelse uitstraling.

Pitlane tijdens de zaterdag kwalificatie Superbikes een dag eerder pakte het weer beter uit met schitterende bewolking, zon en een blauwe hemel.

Dames op de startgrid het is maar goed dat er een motor bij staat anders zou het wel eens een nieuwe fetish kunnen worden.

Beweging je moet er van houden motoren gaan hard en de foto moet dit ook uitbeelden, tenminste dat vind ik. Voormalig World Supersport kampioen Karl Muggeridge vind dat het nog wat gekker kan door zijn Honda in een erg vreemde hoek door de rechts - links chicane te wurmen. Overigens bleef hij gewoon zitten op zijn fiets.

Wat het verschil is tussen een nationaal kampioenschap en een wereld kampioenschap?
In een wereld kampioenschap doen de monteurs al het werk voor je in een nationaal kampioenschap helpt de rijder ook "gewoon" mee.

Bewegende voorwerpen fotograferen met flits normaal gesproken fotograferen op het achterste gordijn, ditmaal een beetje lopen "kloten" en het achterste gordijn uitgeschakeld.

Schril contrast trainingen Supersport600 op vrijdagmiddag onder een bijna stralende hemel een dag later bewolkt en af en toe een drup. Het enige vocht wat hier vloeide was de rijder die voor wat verkoeling de pitlane opzocht.

Sportfotografie is timing en op het juiste moment op de juiste plaats zijn, echter uit het verleden behaalde resultaten kunnen een garantie zijn in de toekomst.
Het persbericht van dit team luidde "Super, wat een race" de foto illustreert wat het team publiekelijk maakte. Voor mij was het een gevalletje meeroken.