Het is 24 jul 2025 00:03

Auteur Interval schieten met Nikon D90
 Interval schieten met Nikon D90
BerichtGeplaatst: 31 aug 2010 21:22 
Lid
Offline op het foto forum

Ik heb nou al meerdere dingen geprobeerd, maar er is niet veel van gelukt. Ik ben er inmiddels achter gekomen dat m'n nikon D90 geen ingebouwde interval-ding heeft. Nu heb ik gezocht naar remote intervalometers voor de camera, maar die zijn niet goed te vinden (of ik ben gewoon erg blind) of erug duur. Ook vind ik het vervelend dat bij de Nikon D90 er geen remote shutter socket voor een 2,5 mm mini-jack kabel is, alleen een GPS-ding.

Ik heb wel iets gevonden over een DIY intervalometer op je Texas Instrument grafische rekenmachine TI-84 (die heb ik dus), alleen dat gaat dus met een mini-jack kabel en mij nikon heeft alleen usb ingang en een GPS ingang.; http://www.instructables.com/id/Turn-a- ... tervalomet

Wie kan mij helpen of heeft enige suggesties hoe ik met mijn Nikon D90 Intervalshoots kan doen. eventueel met een computer?

alvast dank
Luca van der Knaap

Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum Share on FacebookShare on Twitter 
BerichtGeplaatst: 31 aug 2010 22:09 
Lid
Fotografie

Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Ik heb even voor je gezocht en dit gevonden op het internet: The option is available through the multiple exposure option where you can set it to take either 2 or 3 shots. Intervals can be up to 10 minutes. This is on page 121 of the user's manual. De D5000 en de D300 bijvoorbeeld kunnen veel meer foto's maken en voldoen denk ik veel meer aan jouw verwachting (maar daar heb je niks aan, want jij hebt de D90).

Je zult dus iets moeten aanschaffen. Ik heb even op het internet gegoogled en het volgende gevonden:

There are several after-market remote timer cords that you can use to accomplish that. The Nikos N10 and AP-TR3N are two of them.

Een andere optie: Satechi TR-M Timer Remote Control for Nikon D90 (Electronics)
"I bought this product to act as an intervalometer for my Nikon D90 for time-lapse photography. There aren't many products currently that can do this for the D90, as a result of Nikon changing the remote cable connector. You can do time-lapse with Nikon's camera control software, but you'd also need to lug around a laptop and pay $170 for that minimalistic software. The Satechi product was the cheapest remote timer / intervalometer I could find, and its functions seemed to fit what I wanted so I bought it. Overall I'm very satisfied".

Het googlen op "Remote Interval Timer D90" levert je een aantal opties op.

:)

Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
BerichtGeplaatst: 03 sep 2010 15:27 
Lid

bedankt, ik ga nog ff verder zoeken :)

Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op fotografie onderwerp