focus schreef:
druk bezocht...ow.. how come???
Brouwerijen hebben nogal de gewoonte om bij zo een gelegenheid hun brouwsel te promoten en geven dan wel menig glaasje gratis weg
focus schreef:
Zag je woonplaats GTR... kun jij me iets vertellen over de status van Wittecock van Landeghem?
De Standaard Online (krant) schreef:
Geen industrie op oud-bedrijfsterrein
TEMSE - Het vroegere bedrijfsterrein van Wittock-Van Landeghem in de Gasthuisstraat wordt niet omgevormd tot een kmo-zone. Dat is af te leiden uit het nieuwe ruimtelijke structuurplan van Temse, waar de site staat ingekleurd als woonzone. 'De denkpiste van industriezone wordt inderdaad verlaten. Er komen woningen', bevestigde burgemeester Luc De Ryck (CD&V) in de gemeenteraad. Wittock-Van Landeghem, een voormalig textielbedrijf, ligt in de zone tussen de Piet Nutenlaan, Gasthuis- en Gebroeders van Raemdonckstraat. De bodem is er vervuild met oplosmiddelen. De schoonmaak van het terrein wordt al zeven jaar gepland, maar tot nog toe is alleen de eerste verontreinigde kern uit het terrein gegraven. Volgens de 'meest optimistische timing' van schepen van Leefmilieu Franky De Graeve (CD&V) is de volledige sanering volgend jaar rond. (dhs)
Ik zal eens verder rondkijken voor jou Focus. Ik woon zelf nog niet zo lang in deze streek, maar een adres van 'Wittock-van Landeghem' heb ik al. Ik zal eens gaan kijken of het nog bestaat en of het daar nog de moeite is en hou je op de hoogte.
Greetz, Peter