Allereerst is het natuurlijk super om een vos zo dichtbij te kunnen zien en te kunnen fotograferen. Alleen het probleem met je kleuren is echt aanwezig!
duckie schreef:
ga je met de foto naar de lokatie dan is het gras even groen.
Dat dit niet klopt kun je namelijk al zien aan het feit dat de kleur van het gras niet hetzelfde is bij al je foto's:

Het kleurverschil is behoorlijk zoals je op het bovenstaande compilatietje van twee grasstukje van je foto's te zien is. (De stukjes komen uit de eerste 2 foto's). Dezelfde kleurvergelijking had ik ook met de vacht van de vos kunnen maken, aangezien ook deze niet overal hetzelfde van kleur is. In de balk op de laatste foto uit je serie, zie je een duidelijke blauwgloed (waar de schaduw van de vos is. Diezelfde blauwgloed kom je ook in schaduwgebieden op je grind tegen. Dit is niet natuurlijk... sorry.
duckie schreef:
Dat mijn kleuren dus anders overkomen tov de andere vossen hier zegt meer over hun postprocessing denk ik tov natuurlijk

Ik denk dat als het je opvalt dat bij alle andere posten de kleuren daadwerkelijk anders zijn dan bij jou, je toch aan jezelf moet gaan twijfelen i.p.v. dat je er van uit gaat dat alle andere PD-ers het fout hebben en jij als enige de juiste kleur weergeeft.

Ik gok dat je je flitser op dat moment niet op je camera had? Dat is jammer, want in zo'n situatie heb je natuurlijk niet meer de tijd om hem te pakken, maar een invulflitsje had hier wonderen gedaan. Je hebt een behoorlijke schaduw over zijn kopje lopen en dat had je met een invulflits kunnen oplossen. Misschien dat deze schaduw door je bewerking (zwart aanzetten) ook wel versterkt wordt. Als je CS wel hebt, dan zou je eens kunnen kijken bij de functie schaduwen en hooglichten. Waarschijnlijk kun je de schaduwpartij een stuk oplichten en dat zou je foto's ten goede komen. Het harde licht is moeilijker achteraf op te lossen. Wat minnen was handig geweest en minder contrast is in deze situatie ook handiger, juist omdat je met veel contrast de hardheid benadrukt. Dat je diafragma groter had gemoeten voor een minder opvallende achtergrond, hoef ik je volgens mij niet uit te leggen.