duckie schreef:
ISO400 1/40 is lijkt met duidelijk dat ISO 400 nodig was met f/16 en f/11 op 500mm. Stabilisatie en een goede vasthoud houding maken dat mogelijk maar IS helpt enorm. En er zit geen overbelichting ik heb zelfs geen bias gebruikt dus gewoon de lichtmeter laten bepalen. Wel heb ik of stond hij nog op spotmeting welke misschien de reflectie van de veren pakt ivm het donkere gat achter de vogel maar anders had ik alleen een silhouet gehad.
Qua kleur moet ik ook hier zeggen dat ik RAW converteer en alleen scherpte en Ev eventueel aan pas en zelf van contrast houdt door blacks toe te voegen, maar kleuren pas in niet aan en ik kies zelfs voor vibrance tov saturatie. Witbalans is gewoon AWB. Maar de soort licht die idd net zo slecht is als om 12 uur s middags alleen nu horizontaal maakt fletsheid of natuurlijk saturatie meer of minder. Ik had zelf eigenlijk ook op prettiger licht gerekend gezien de tijd maar zelfs dat mocht niet baten.
Maar dat dit volgens mij een van de moeilijkste soorten van fotografie is, dieren, dat weet ik en ik neem alle kritiek mee, want ik ben een kneus op dit fotografische gebied

neem me niet kwalijk maar vind de foto niet goed, in deze zin dat de foto niet bewerkt zijn en deze volgens mij niet af zijn een foto moet steeds bewerkt worden om toonbaar te zijn.
niet dat je een krak moet zijn in fotosoep of enig ander bewerkings programma maar een klein beetje basis bewerkingen zijn wel op hun plaatst om een foto presentabel te maken.
daarom heb ik enkel de hooglichten aangepast meer is er niet gebeurt maar er is wel dag en nacht verschil

mocht deze niet op zen plaatst zijn hier, hoor ik het wel en haal ik hem wel weg.
grts
korandoke