Wolves fotografie schreef:
Je moet de foto kiezen waarbij je zelf het beste gevoel hebt en waarbij je kan uitleggen waarom je dat gevoel bij deze foto hebt. Het gaat een cursusleider om een paar dingen als hij vraagt om een foto mee te nemen:
1) hij wil weten wat je niveau van fotograferen is;
2) hij wil weten of je al let op compositie, opnamestandpunt, uitsneden en andere creatieve invullingen;
3) hij wil weten of je je eigen foto's kan beoordelen en je gevoel kan verwoorden;
4) hij wil het ijs breken.

Ik sluit me hier helemaal bij aan.
Wanneer ik dit combineer met jouw eigen reactie:
Aladin schreef:
Ik vind de drukke foto met de wilde kastanjes (?) het mooist. Ik vind de kleur mooi en het zonnetje wat erop schijnt. ...Ik ben met mijn 2 kleine kinderen naar het bos gegaan, heb dan helaas geen tijd om rustig een foto te maken... Dus ik kijk veel om me heen en probeer zo snel mogelijk een mooie foto te maken! Ik probeer wel altijd op het licht te letten, dat kan foto's zo mooi maken. Oh en bijvoorkeur zonder flits.
dan denk ik dat degene die jouw deze cursus geeft voldoende informatie over jouw heeft om je optimaal te kunnen helpen.
Als je de foto die je hebt bijvoorbeeld niet kun reproduceren, dan ben je bijvoorbeeld minder ver in de fotografie dan iemand die wel in staat is om dezelfde foto nogmaals te produceren (danwel deze te verbeteren omdat hij heeft bijgeleerd).
Misschien kun je voor de eerste cursusdag nog een rustig momentje vinden waarop je een nieuwe mooie foto kunt maken zonder dat je wordt afgeleid door bijvoorbeeld je kinderen