Het is 23 jul 2025 23:50

Ga naar pagina Vorige  1, 2

Auteur Uiteraard weer een vraag!
 Uiteraard weer een vraag!
BerichtGeplaatst: 29 sep 2010 20:41 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Ik heb geen Aperture, maar kan me eerlijk gezegd niet voorstellen dat je daar dit niet in kunt doen :)

Je plaatst regelmatig hier foto's op dit forum met 900 pixels aan de langste zijde. Als je nu eens een vierkante crop/foto maakt met 1180 pixels voor de zijde, dan voldoe je volgens mij prima aan de norm die bij een printkwaliteit van 300 dots per inch (of 118 dots per cm) tot een kwalitatief goede foto leidt. Volgens mij moet je het aantal dpi ook in kunnen stellen/wijzigen met Aperture. Je zult zien dat het wijzigen van de dpi-waarde geen gevolgen heeft voor je foto, omdat de dpi pas van toepassing is bij het afdrukken.

Vervolgens de vierkante foto opsturen naar Ziggio (of de HEMA) en deze als 10x15 foto laten afdrukken. De afdrukcentrale plakt er dan zelf een witte strook van 5x10cm aan vast die je er later zelf af kunt knippen of snijden (al naar gelang je voorkeur....)

Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Uiteraard weer een vraag!
BerichtGeplaatst: 29 sep 2010 21:12 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Vrouw
Pixels en DPI kan ik instellen( ik heb hem standaard op 300 DPI staan voor de afdrukken van 20x30) en ik kan er ook een vierkante foto van maken, maar waar het mij om ging is of het in te stellen is dat hij 10 cm groot is. Maar gewoon 10x15 af laten drukken en dan afsnijden kan ook.
Waarschijnlijk kun je al die dingen ook instellen in Aperture maar zover ben ik nog niet. :D

Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op fotografie onderwerp Ga naar pagina Vorige  1, 2

Ga naar pagina Vorige  1, 2