Het is 27 jul 2025 21:31

►Maximaal 2 beoordelingstopics per dag. ► Maximaal 8 foto's per topic. ► Gewenste plaatsingsgrootte foto's is 900 pixels. ► Minimale plaatsingsgrootte foto's is 700 pixels.

Auteur Mijn eerste foto's op dit forum
 Mijn eerste foto's op dit forum
BerichtGeplaatst: 02 okt 2010 14:42 
Lid
Offline op het foto forum

Hoi allemaal,

Mijn eerste foto's op deze site, heb de afgelopen maanden al wat mooie foto's gemaakt in de verschillende categorieën. Ben sinds een paar maanden aan het experimenteren met fotograferen met mijn Canon Powershot SX120 IS. Deze foto's zijn gemaakt in Praag :foto .

Fotografie

Fotografie

Fotografie

Fotografie

Ik ben benieuwd naar jullie reacties. Ik hoop veel van jullie te leren op dit forum :)

Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum Share on FacebookShare on Twitter 
BerichtGeplaatst: 02 okt 2010 15:01 
Lid
Fotografie

Bezwaar bewerken: Ja
Geslacht: Man
F1. Vind ik helemaal niks. Torentje staat gedeeltelijk achter de boomtop. Veel groen en veel lucht. Geen spannende foto. Lijkt wel zo'n foto die per ongeluk is gemaakt. Moet je hem allen nog scheef zetten! :rof
F2Leuk doorkijkje, maar halve mensen op de voorgrond doet afbreuk aan deze plaat
F3 het wordt al beter. Mooie doorkijkje. Jammer van de kolossale bus en mensen. Mooier was denk ik geweest als er mensen in de galerij hadden gelopen en je diepte had gecreëerd met een kleine scherptediepte. Wel mooi licht!
F4 Gelijk de beste foto van allemaal. Rustig beeld dat je de diepte inbrengt naar de auto. Misschien de foto rechtzetten!
Algemeen: de kleuren zijn wat flets. bij 2 en 4 een blauwe waas. Scherpte kan ook beter!
Geen van alle zijn foto's die je aandacht vasthouden, of waar je morgen weer naar kan kijken en genieten. Ik kijk altijd met gevoel. Vragen die ik mij stel zijn: is de foto spannend? gebeurd er iets? Wordt ik geraakt, ze het me aan het denken? Doet die plaat mij wat! Daarnaast de technische zaken zoals DOF, scherpte, horizon rechts, regeltjes van derden ed en nog meer van dat soort zaken. Een topfoto hoeft niet aan de regeltjes te voldoen, als de foto je echt raakt! :welkom :zwaai
Veel succes en ik hoop dat je er iets mee kan.

Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
BerichtGeplaatst: 02 okt 2010 15:40 
Lid
Fotografie

Bezwaar bewerken: Nee
Bij het scrollen zie ik ook een verbetering in de foto's....
Ook bij mij de laatste: spannend verloop met dat omhooglopend straatje en de auto op het eind. De auto kun je nog over twisten....
Denk dat de opnames nog wel wat nabewerking kunnen gebruiken en vooral de laatste leent zich mi goed voor een strakke zwart/wit

BerichtGeplaatst: 02 okt 2010 21:32 
Lid

Bedankt voor de nuttige feedback, ga ik zeker meenemen in mijn toekomstige foto's. :)

BerichtGeplaatst: 02 okt 2010 23:46 
Lid
Fotografie

volgens mij nr 3 kan er nog door gaan
en :welkom op deze site

de groetjes pierre

BerichtGeplaatst: 03 okt 2010 08:51 
Lid
Fotografie

Ik kan me helemaal vinden in de reactie van gjdenbesten :)
Als je een foto maakt, let dan goed op het beeld en de compositie. In de fotografie geldt de gouden regel: minder = meer. Met andere woorden: denk na over wat je wilt fotograferen en beperk je ook hiertoe. Halve mensen, in beeld staande bomen etc. maken de foto van een stukje architectuur er niet beter op.

BerichtGeplaatst: 03 okt 2010 14:37 
Lid
Fotografie

De eerste 3 zijn voor mij niet meer dan snapshots om hierboven genoemde redenen.

De laatste heeft wel wat. Kan nog wat meer pit gebruiken door wat te spelen met het contrast. Jammer van de uitgebeten lucht.

Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
BerichtGeplaatst: 03 okt 2010 15:07 
Lid
Fotografie

Niet dat ik een topfotograaf ben maar probeer hier ook te leren en opmerkingen te geven.

Ik denk dat de voorgangers al heel veel gezegd hebben.

Ik vind foto nr.4 het meeste hebben.
Bij het iets verder naar beneden scrollen verdween de lucht boven het dak van de "boogoverloop". Dat gaf de foto nog meer dan met lucht erboven. En even rechtzetten. probeer het maar eens als je de lucht wegsnijd.
Je oog word ook meer de diepte ingetrokken.

En ja wat momentum60 zei, wellicht is het in z/w ook heel mooi.

:up suc-6 verder met oefenen!

BerichtGeplaatst: 04 okt 2010 21:10 
Lid

Ik ben van plan om me één dezer dagen te gaan verdiepen in de bewerkingssoftware van foto's. Dan kan ik meteen jullie tips met betrekking tot bewerking toepassen :)

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op fotografie onderwerp