Ik heb sinds een tijd problemen met mijn Sigma lens. Dit is het macro model van de 24-70mm f/2.8.
Het probleem: Des te verder ik inzoom, des te onscherper lijken mijn foto's te worden... ongeacht diafragma en sluitertijd.
Voorbeeldje:
Op 28mm is er vrij weinig aan de hand, ook niet echt geweldig omdat het gecropt is uit een full body, maar a la...

Maar op 70mm is het echt niet grappig meer.

Waarschijnlijk komt dit dus door backfocus of iets dergelijks, er zit gewoon iets niet goed aan de 'binnenkant' van de lens. Nu heb ik mij bij Camex laten vertellen dat ze dat eventueel kunnen 'repareren', maar dat geeft me geen complete garantie op werkelijke verbetering en het gaat me 150 euro kosten.
Ik heb deze lens tweedehands gekocht van een vriend, die dit probleem toen hij de lens gebruikte nog niet had ondervonden. Ik heb er geen garantiebewijs van, maar hij verteld mij dat ik eventueel ook nog aanspraak kan doen op de garantie door middel van een serienummer.
Nu mijn vraag: zijn er misschien andere dingen mis met deze lens? Zou ik er wat aan kunnen doen? Zou ik aanspraak kunnen doen op de garantie? (dat ga ik sowieso wel proberen, maar ik weet ook niet precies hoe oud de lens is)
Wat moet ik doen!?!? *wanhopig*