Desolater schreef:
Ik denk dat ik maar voor een prime ga, 50mm.. zag hem op marktplaats voor rond de 40 euro?
Ben echt niet bekend met 2e hands spul kopen op internet, wat nou als er krassen op de lens zitten of niet goed werkt? Aangezien ik het product meot laten bezorgen..
ik heb het meeste via marktplaats gekocht, en eigenlijk heb ik nog nooit problemen gehad..
wat ik wel altijd doe, is even een mailtje sturen, of evt bellen over de lens, waar ik op geboden heb..
of, ik bekijk de andere evt. advertenties van de adverteerder..
je loopt natuurlijk altijd een beperkt risico aangezien het geen nieuw spul is, maar tot een bepaald bedrag, ben ik altijd wel bereid om een zeker risico te lopen..
mijn eigen grens is ongeveer 150 euro..
hoger ga ik niet..
engelstalige advertenties bied ik sowieso niet op, het moet van nederland afkomstig zijn, en de manier waarop een advertentie geplaatst is, of hoe eea eruitziet doet ook al heel wat..
mochten er verborgen gebreken op zitten, dan kun je nog altijd contact opnemen met de adverteerder, of marktplaats zelf contacteren, dat eea niet ok is..
over het algemeen valt alles nogal mee hoor, is mijn ervaring..
ga niet als een gek lopen te bieden, want soms zie je wel es, dat mensen als een gek gaan bieden, omdat ze perse dat ding willen hebben, en dat op een gegeven moment de prijs voor gebruikt ongeveer gelijk is aan een nieuwe..
ik vergelijk dus altijd, en kijk of de 2e hands prijs de moeite waard is tov de nieuwprijs en de algehele staat van de lens....verzendkosten dien je zowat altijd te betalen, dus hou daar ook rekening mee tijdens je bod..
een nieuwe canon 50mm 1.8 II kost bij cameranu.nl nieuw slechts 99 euro..
voor die 50 euro extra heb je dan wel garantie en een lekker nieuw lensje..
het hangt er dus allemaal een beetje vanaf..zeker als je budget 300 euro is, dan zou ik niet twijfelen, maar voor een lekker fris nieuw lensje gaan, met garantie..

Deed ik ook alstijd met een opstel schrijven, extra regels overslaan zodat ik sneller aan de beoogde pagina´s kwam. Het is echter voor de leesbaarheid niet beter....