Het is 21 aug 2025 19:07

►Maximaal 2 beoordelingstopics per dag. ► Maximaal 8 foto's per topic. ► Gewenste plaatsingsgrootte foto's is 900 pixels. ► Minimale plaatsingsgrootte foto's is 700 pixels.

Auteur Make over shoot
 Make over shoot
BerichtGeplaatst: 13 okt 2010 12:22 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Bezwaar bewerken: Ja
Geslacht: Man
Fotografie

Fotografie

Grz. Peter :foto

Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum Share on FacebookShare on Twitter 
 Make over shoot
BerichtGeplaatst: 13 okt 2010 12:53 
Lid
Fotografie

Bezwaar bewerken: Nee
Heel mooi bewerkte platen.
Maar op dit niveau (compliment) mogen de details kritisch besproken worden:

Foto1
Naar mijn bescheiden mening zit de wenkbrauw te dicht tegen het kader van de foto.
En haar ogen lijkt niet helemaal top in de scherpte te zitten? Maar ik kan dat verkeerd zien?

Foto2
Ik had haar vingers liever iets langer gezien. ipv gebogen. Staat wat sierlijke/vrouwlijker namelijk. maar dat is persoonlijk.
Verder zou ik nog wat van de bovenkant afhalen. tot op de helft. (dus croppen tot tussen wenkbrauw en bovenkant foto) Dat geeft net wat meer accent op de blik/ogen.

Nogmaals het zijn de details die ook te maken hebben met persoonlijke smaak/stijl.....

Het zijn gewoon hele nette planten natuurlijk.

Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Make over shoot
BerichtGeplaatst: 13 okt 2010 15:25 
Lid
Fotografie

De huid rond de mond en van de linkerwang is wel heel erg strak.
Voor het overige vind ik ze erg mooi, beide.

Make over shoot
BerichtGeplaatst: 13 okt 2010 15:49 
Lid
Fotografie

Vin1 schreef:
nette planten natuurlijk.
:D

Vind ik ook :)
Vind de huid vooral in 1 niet zo in balans. Ik zie hele gladde stukken (plastic-achtig) en andere stukken zie ik structuur en haartjes.
In foto 2 zie ik iets teveel reflecties voor mijn smaak en zo er voor mij ook iets lager aangesneden mogen worden. Nu ligt het kader precies op de naad van haar coupe.

Make over shoot
BerichtGeplaatst: 13 okt 2010 15:51 
Lid

Ik vind de nabewerking eigenlijk helemaal niet zo geweldig gedaan. :blush
Als je goed kijkt zie je bij beiden platen dat de softening die toegepast is maar heel plaatselijk is en daardoor lelijke verschillen zichtbaar worden.

Wat de fotos zelf betreft, ik kreeg bij de eerste de indruk dat het om een drag queen ging, pas bij de 2e besefte ik dat het een dame was.
Dat zal gedeeltelijk door de gezichtsuitdrukking komen, en gedeeltelijk door het halve soften, waardoor het lijkt alsof er een vorm van baardgroei aanwezig is...

De vingers zweven bij F1 een beetje. Waarschijnlijk had het beter geoogd als je ook een stukje hand had laten zien zodat de vingers verbonden waren.

Bij F2 vind ik de hand ook heel ongelukkig (mm randje tussen duim en vingers) afgesneden. Ik zou hem iets ruimer houden beneden.

F2 vind ik de beste van de 2, al zou ik daar ook iets van de bovenkant croppen. (ongeveer 35-40 pixels op deze grootte).

Al met al geen onaardige fotos, maar de nabewerking komt niet overal even goed uit ;)

Make over shoot
BerichtGeplaatst: 13 okt 2010 17:24 
Lid
Fotografie

Toch even verduidelijken dat ik geen softening technieken zoals blur en andere toepas.
Healingbrush is wel gebruikt maar egaal over de ganse foto, dus geen halve delen.

De haartjes, tja het is een meisje van 16 jaar en die hebben donshaartjes. Moet je alles wegpoetsen ?

Maar wel bedankt voor je eerlijke comment :proost

Make over shoot
BerichtGeplaatst: 13 okt 2010 18:12 
Lid
Fotografie

Ik weet dat je geen blur e.d. gebruikt, maar zie je dan geen grote contrasten in de bewerking? Op de ene plek zie je duidelijk structuur en op de andere plek is het net plastic ;)

Voor mij hoef je niks weg te poetsen.

Make over shoot
BerichtGeplaatst: 13 okt 2010 18:45 
Lid
Fotografie

Geslacht: Vrouw
Vind het hele fraaie platen, kunnen wat mij betreft zo in een blad :D
Enige minpuntje vind ik de uitsnede van de eerste foto is mij net iets te krap van boven!

Make over shoot
BerichtGeplaatst: 13 okt 2010 22:49 
Lid
Fotografie

Pete schreef:
Toch even verduidelijken dat ik geen softening technieken zoals blur en andere toepas.

Mag ik aannemen dat je dodge&burn-technieken gebruikt? En zo ja ben je met me eens dat je daar mee kunt shapen maar ook kunt retoucheren?

Make over shoot
BerichtGeplaatst: 13 okt 2010 23:47 
Lid

Toch meen ik wel degelijk iets van blur / softening te zien. kijk maar eens naar de ruis om haar neusgaten bij F1.
Zou je de onbewerkte versie eens willen plaatsen?

Make over shoot
BerichtGeplaatst: 14 okt 2010 02:02 
Lid
Fotografie

@Shooter, dit is oververscherping, dit zie je ook erg goed aan de oogleden.

@TS, je hebt het over een make over, dan denk ik aan een foto er voor en erna...

Make over shoot
BerichtGeplaatst: 14 okt 2010 09:42 
Lid
Fotografie

@Frans : ik ben het met je eens.

@bob : zoals gevraagd een voor foto om toch een idee te geven :

Fotografie

Make over shoot
BerichtGeplaatst: 14 okt 2010 09:47 
Lid
Fotografie

Voor mij zijn deze foto's het niet helemaal. Ook ik had het idee van een drag queen bij het zien van de eerste foto. Ik denk dat dat niet alleen aan de bewerking en gezichtsuitdrukking ligt zoals Shooter als redenen aangaf, maar ook aan de make-up. Dat zwart in de make-up maakt het gezicht van het model in mijn ogen onnodig hard (en de zwarte achtergrond versterkt dat natuurlijk ook nog). Als ik dan vervolgens hoor dat het nog maar een kind is (16 jaar), dan vind ik dat ze best wat langer kind mag blijven en er niet meteen al volwassen uit hoeft te zien. Ik ben misschien wat ouderwets in dat standpunt hoor :blush , dat wil ik best toegeven. :P Alhoewel ik nu ook net de before foto zie en ik moet toegeven dat ze al best een volwassen uitstraling heeft, ook zonder make-up.

Bij foto 2 lijkt het net of er onder haar rechter jukbeen (voor de kijker links) een hapje uit de contourlijn van haar gezicht is gehaald... Misschien iets bij klonen???

Verder sluit ik mij aan bij de eerder gegeven punten van meer ruimte bij de wenkbrauw van foto 1 en de handen, het croppen van foto 2 aan de bovenkant en het plastic-achtige van de huid.
Wel besef ik mij heel goed dat dit voornamelijk smaak-gebonden punten zijn en dat een ander het juist wel mooi zal vinden zo. :proost

Make over shoot
BerichtGeplaatst: 14 okt 2010 10:28 
Lid
Fotografie

Damn Wolves, dat hapje had ik over het hoofd gezien.
Daar ben ik dus uitgeschoten met mijn tekenpen vrees ik.
Bedankt voor het op te merken :up

Wolves fotografie schreef:
Voor mij zijn deze foto's het niet helemaal. Ook ik had het idee van een drag queen bij het zien van de eerste foto. Ik denk dat dat niet alleen aan de bewerking en gezichtsuitdrukking ligt zoals Shooter als redenen aangaf, maar ook aan de make-up. Dat zwart in de make-up maakt het gezicht van het model in mijn ogen onnodig hard (en de zwarte achtergrond versterkt dat natuurlijk ook nog). Als ik dan vervolgens hoor dat het nog maar een kind is (16 jaar), dan vind ik dat ze best wat langer kind mag blijven en er niet meteen al volwassen uit hoeft te zien. Ik ben misschien wat ouderwets in dat standpunt hoor :blush , dat wil ik best toegeven. :P Alhoewel ik nu ook net de before foto zie en ik moet toegeven dat ze al best een volwassen uitstraling heeft, ook zonder make-up.

Bij foto 2 lijkt het net of er onder haar rechter jukbeen (voor de kijker links) een hapje uit de contourlijn van haar gezicht is gehaald... Misschien iets bij klonen???

Verder sluit ik mij aan bij de eerder gegeven punten van meer ruimte bij de wenkbrauw van foto 1 en de handen, het croppen van foto 2 aan de bovenkant en het plastic-achtige van de huid.
Wel besef ik mij heel goed dat dit voornamelijk smaak-gebonden punten zijn en dat een ander het juist wel mooi zal vinden zo. :proost

Make over shoot
BerichtGeplaatst: 14 okt 2010 10:35 
Lid
Fotografie

Graag gedaan. :D