Het is 16 mei 2025 19:21

Ga naar pagina Vorige  1, 2

Auteur Nieuwe camera 380,-
 Nieuwe camera 380,-
BerichtGeplaatst: 19 okt 2010 17:28 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Mp is voor Megapixels en MP is de minister president dus mp is idd marktplaats :)

Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Nieuwe camera 380,-
BerichtGeplaatst: 19 okt 2010 18:32 
Lid
Fotografie

nieuw is 400 euro aan de lage kant. Durf je marktplaats aan, dan denk dat je wel weg komt met een canon400D en een leuk objectief.

En dan heb je denk ik ook nog wel wat ruimte voor een tas etc.

Welke merken zijn goed, alle merken zijn redelijk tot goed. alleen Canon is de beste.. hahah
Nee het maakt werkelijk niets uit, alle camera's zijn goed. Maar let er bij een spiegelreflex camera op dat je een systeem koopt.
Wanneer je kiest voor een merk, ga je daar assecoires bij kopen als lenzen, en flitsers etc etc. na een jaar of 3 denk je ik wel wat anders, door de assecoires zit je dan eigenlijk altijd vast aan het merk dat je gekozen hebt.

Zodoende kies je het beste een camera met veel keuze aan assecoires. Dan houdt je 3 merken over en wel: Canon, Nikon en Sony. Voor deze merken kun je makkelijk 2de hands en nieuw in allerlei prijs klassen objectieven en andere spullen kopen. Ook zijn er veel B merken die artikelen maken voor deze merken.

Ik zou marktplaats eens afstruinen naar een Canon 400D of een Canon 450D..

Nieuwe camera 380,-
BerichtGeplaatst: 19 okt 2010 22:00 
Lid

Maar waarom is het verschil 100 euro tussen de 1000d en de 450d terwijl het maar 2 Mp verschilt?

Nieuwe camera 380,-
BerichtGeplaatst: 19 okt 2010 22:12 
Lid
Fotografie

Het was iets meer maar er zijn meer verschillen. Aan de andere kant kon er ook niet veel verschil zijn want ze hebben gewoon een 400D lam gemaakt.

Nieuwe camera 380,-
BerichtGeplaatst: 19 okt 2010 23:47 
Lid
Fotografie

Even over je scherm aan laten..
Waar veel compact fotografen aan moeten wennen, bij een dslr gebruik je het scherm in principe alleen om je beelden te bekijken en soms voor instellingen. Je kijkt dus door het occulair. Bij de nieuwere camera's kan het wel, maar is heel traag, en vaak alleen gebruikt bij macro.

een setje als de canon1000d met een 18-55 is wel binnen je budget, maar de 1000D is een erg ouderwetse camera in een nieuw jasje, menig oudere camera is sneller, en heeft een betere sensor en zo. pixels lijken leuk, maar veel pixels betekend bij goedkopere toestellen bijna altijd slechtere beeldkwaliteit.

Daarnaast geef je aan wel verder weg te willen fotograferen, dan zul je heel snel een ander objectief willen dan de 18-55..
Ik heb 2 keer een camera via marktplaats gekocht, dit is 2 keer prima gegaan, kijk de verkoper in de ogen, en vertrouw je het niet gewoon niet doen. Je moet dan binnen je budget denk ik wel een 450D met kit lens en een 70-300 kunnen kopen. Of 450D met een 18-200 of iets dergelijks. Een extra batterij zit er dan vaak al wel bij.

Overigens moet je je niet druk maken over de batterij, zeker in het begin schoot ik heel veel foto's op een dag, maar de batterij is nog nooit binnen 2 dagen leeg geweest.

Groet Niels

Nieuwe camera 380,-
BerichtGeplaatst: 20 okt 2010 07:05 
Lid
Fotografie

Nagtie schreef:
Overigens moet je je niet druk maken over de batterij, zeker in het begin schoot ik heel veel foto's op een dag, maar de batterij is nog nooit binnen 2 dagen leeg geweest.
Dat hangt er ook van af of je zo'n modern objectief met vibratiereductie gebruikt of niet.
Die dingen verbruiken meer dan je camera...
Maar accu's hebben goedkopere alternatieven gelukkig, die het net zo goed doen.

Nieuwe camera 380,-
BerichtGeplaatst: 20 okt 2010 07:50 
Lid
Fotografie

...en een accu is weer snel opgeladen. Als je een keuze moet maken, dan is een reserve accu zeker niet 1 van de dingen die je "gelijk erbij moet kopen".

Nieuwe camera 380,-
BerichtGeplaatst: 20 okt 2010 10:19 
Lid
Fotografie

Maar iemand met een budget van 380 euro zal er ws geen objectief met bewegings reductie er bij kunnen kopen.

Tegen de tijd dat TS daarvoor heeft gespaard zal een 2de accu ook wel kunnen.
Het is dus geen punt om nu direct rekening mee te houden.
Ik heb 1 keer gehad dat mijn accu leeg was tijdens een dagje fotograferen, even een terrasje pakken, accu in de lader en een half uur later kun je weer een dag fotograferen.

Nieuwe camera 380,-
BerichtGeplaatst: 20 okt 2010 12:53 
Lid

Bezwaar bewerken: Ja
Even de voordelen van 450D tov 1000D op een rijtje:

http://www.dpnotes.com/canon-xsi-450d-v ... -xs-1000d/

Nieuwe camera 380,-
BerichtGeplaatst: 20 okt 2010 14:10 
Lid
Fotografie

Zoals ik al zei, ze wilde een echte Entry level camera omdat Nikon die ook had. Dus hebben ze niet gekozen voor een nieuwe camera want dat was te duur dus hebben ze ook een gehandicapte camera gemaakt. Oftwel bij het uitkomen van de 450D heeft men de 400D op een aantal punten volgens mij voorzien van restmateriaal. AF en software van een 10D en de fysieke overige hardware van een 400D. Lekker simpel. En een 450D was fractioneel duurder. Een mooie manier om van je oude voorraden af te komen maar zelfs marketingtechnisch een waardeloze beslissing.

Nikon kreeg gelukkig zelf ook op haar flikker en het duurde niet lang voordat er een xje geplaatst werd.

Nee de D40 en 1000D zijn in veel opzichten geen begerenswaardige camera's zeker niet dat als je weet dat de 300D en de D70 gewoon al entry genoeg waren.

Nieuwe camera 380,-
BerichtGeplaatst: 20 okt 2010 16:24 
Lid
Fotografie

veel stroom kost dat beeldschermpje trouwens niet hoor.. je merkt er eigenlijk niets van. live-view zal wellicht iets meer stroom kosten, maar daarvoor heb je de acculader..(of een 2e accu, of een derde.. :D )

vind wel dat HSM/USM etc. lenzen wel iets meer ten koste gaan van de accuutjes, althans, dat is toch mijn idee..

ik zelf gebruik de originele accu´s, al zijn er wel goede third-party alternatieven, maar voor mijn gevoel gebruik ik liever de ori´s..

Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
 Nieuwe camera 380,-
BerichtGeplaatst: 20 okt 2010 16:58 
Lid
Fotografie

Geslacht: Vrouw
Misschien kun je ook even kijken naar de sony A230, die heb je al voor 300 euro nieuw met lens.
Deze camera heeft ook een ingebouwde IS dus hoef je niet telkens lenzen te kopen die dat hebben.
http://www.digicamshop.nl/product/75337 ... m-kit.html

Of de Olympus E-450, Deze kost los 229 euro nieuw en met 2 lezen, 14-42mm en de 40-150mm 359 euro
http://www.digicamshop.nl/product/73616 ... m-kit.html

Nieuwe camera 380,-
BerichtGeplaatst: 20 okt 2010 17:09 
Lid
Fotografie

Uiteraard zullen alle stroom vreters stroom kosten, ik heb echter geen zelfde lenzen zonder USM maar ook dat kost stroom, stabilisatie daarentegen kost echt stroom en zeker als het om lange lenzen gaat aangezien daar meer van stabilisatie gebruikt wordt. Of een onboard net zoveel of meer verbruikt, tja het lijkt mij dat de sony oplossing meer actief is en dat je er minder kijk op hebt, maar eigenlijk begin je gewoon met een camera en lens.

En dan een tasje, extra lensje, groter tasje, statiefje, nog groter tasje, batterijen ed. hoort erbij en is zeker richting de winter aan te raden. Maar gemiddeld genomen kun je er 500 of meer foto's mee maken met stabilisatie ultrasone scherpstelling en af en toe gebruik van een onbaord flitser. En laten er nu van die 500 foto's 480 waardeloos zijn :)

Nieuwe camera 380,-
BerichtGeplaatst: 20 okt 2010 18:47 
Lid

Bezwaar bewerken: Ja
duckie schreef:
En laten er nu van die 500 foto's 480 waardeloos zijn :)

Het is maar net waar je mee tevreden bent natuurlijk ;)

Nieuwe camera 380,-
BerichtGeplaatst: 20 okt 2010 19:29 
Lid
Fotografie

Chantal- schreef:
Misschien kun je ook even kijken naar de sony A230, die heb je al voor 300 euro nieuw met lens.
Deze camera heeft ook een ingebouwde IS dus hoef je niet telkens lenzen te kopen die dat hebben.
http://www.digicamshop.nl/product/75337 ... m-kit.html

Of de Olympus E-450, Deze kost los 229 euro nieuw en met 2 lezen, 14-42mm en de 40-150mm 359 euro
http://www.digicamshop.nl/product/73616 ... m-kit.html

die a230 ligt niet echt lekker in de hand hoor.. dat gripje is zooo klein.. :cry ik vond mijn a200 al redelijk klein, maar de grip is wel goed..verticaal gripje erop, en je hebt echt het gevoel om met een hele camera op pad te zijn, ipv een halve.. :D

hangt natuurlijk allemaal af van de grootte van je eigen handjes, maar ik vind zelf die a230 helemaal niks om vast te houden.. en comfort wil ook wat zeggen..zeker als je er iedere dag mee op pad gaat.. gelukkig heeft sony zich weer hervonden, en zijn de nieuwere mid-range modelletjes weer voorzien van een lekkere stevige grip... :upc

Nieuwe camera 380,-
BerichtGeplaatst: 20 okt 2010 20:53 
Lid
Fotografie

maar die nieuwere modellen kan de ts niet betalen..
Voor deze prijs zul je iets moeten laten. Ik denk dat die sony dan geen verkeerde keus is.

Neem niet de olympus, is mijn gevoel maar ben er niet weg van. 2de hands lenzen zijn er bijna niet en nieuw zijn de prijzen hoog

Nieuwe camera 380,-
BerichtGeplaatst: 20 okt 2010 21:01 
Lid
Fotografie

Geslacht: Vrouw
Mijn sony alpha a330 plus standaard lens was 350,- nieuw :) dus je kan wel zeker voor die prijs een goede camera krijgen! gewoon via kieskeurig.nl en dan sony a330 invullen. ik heb hem via een webshop gekocht en geen problemen met verzending etc. volkomen veilig. groetjes!

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op fotografie onderwerp Ga naar pagina Vorige  1, 2

Ga naar pagina Vorige  1, 2