Vioto schreef:
zover ik weet is de 50 niet meer nieuw te vinden
wat is er mis met een jonge gebruikte 50 d? de 60d is de zgn. opvolger, maar die is door canon wel een beetje gedowngraded, ter bescherming van de 7d..
zolang er genoeg gekken zijn, die bij iedere release van een alweer nieuwer of ´beter´ model hun zwikkie zsm in leveren, is het lekker als je met een beetje je ogen open te houden, en slim zakendoen, je jezelf met een toppie toestelletje, die toch voor redelijk wat minder beschikbaar wordt kunt verwennen....
de slechtste investering is een nieuwe dslr.. ik ben ooit ook zo gek geweest, toen de nieuwe sony alpha 200 uitkwam,deze te kopen, en ik had al korting en cashback.. kosten met kitlensje: 550 euri´s.. kennissen van mij hadden 1 van de allereerste sony a100´s.. die hebben daar mooi dik 800 a 900 euri voor betaald.. toestel is inmiddels compleet achterhaald..
ik heb dit jaar een gebruikte a200 gekocht, daar mijn nieuw gekochte na 1,5-2 jaar de geest gaf, en ik heb maar een fractie van de nieuwprijs betaald, inclusief nog wat CF-kaartjes van 8 Gb..
dingetje doet het prima, en ik schiet lekker voort..
en over een tijdje, als deze alpha weer volledig getrashed is, ga ik lekker omschakelen naar canon.. de reden dat ik nog niet overgestapt ben, waren mijn lensjes en de rest aan flitsers en accessoires....
niet dat ik canon per definitie beter vind, maar af en toe es wat anders is ook wel lekker..
ik ben gene merkenfanaat, nooit geweest ook.. en verandering van spijs doet eten..