Het is 09 sep 2025 15:55

►Maximaal 2 beoordelingstopics per dag. ► Maximaal 8 foto's per topic. ► Gewenste plaatsingsgrootte foto's is 900 pixels. ► Minimale plaatsingsgrootte foto's is 700 pixels.

Auteur Jan
 Jan
BerichtGeplaatst: 02 nov 2010 18:53 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Vrouw
De eerste keer dat ik een mannelijk model in de studio had............

1.
Fotografie

2.
Fotografie

3.
Fotografie

Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum Share on FacebookShare on Twitter 
 Jan
BerichtGeplaatst: 02 nov 2010 20:04 
Lid
Fotografie

Ik vind de eerste het mooiste kwa pose en de tweede het mooiste kwa kleur en sfeer.

Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Jan
BerichtGeplaatst: 02 nov 2010 20:26 
Lid
Fotografie

Bezwaar bewerken: Ja
Geslacht: Man
Jan staat er goed scherp op. Bij nr 1 vind ik de uitdrukking (kwetsbaarheid) het mooist. Allemaal mooie portretten met verschillende sferen. Goed gedaan!

Jan
BerichtGeplaatst: 02 nov 2010 20:35 
Lid
Fotografie

Vindt de kleurstelling van Jan in de eerste en de laatste het best, bij de tweede vindt ik het iets te rood.

Vindt de houding bij de eerste plaat, en zijn blik de meest aansprekende, en daarom deze als mijn favoriet.

Vindt het wel een gemis dat je niet iets meer van de jeans laat zien, en deze iets beter had opgelicht. Zou zeker bij de eerste plaat een mooie toegevoegde waarde hebben denk ik.

Jan
BerichtGeplaatst: 03 nov 2010 10:32 
Lid
Fotografie

Wel...als vrouw een man fotograferen.......wat trekt u aan bij een man als ge hem knap vindt?......zijn kontje?...ja dat staat niet in beeld !
Zijn spieren?...wel die hebt ge zonder relief in beeld gebracht, gewoon plat geflitst.
Meer het licht van opzij laten komen...zodat ge elke spier ziet....en benadrukt wordt.

Als mimiek zijn die foto's niet verkeerd, maar de mimiek is hier niet het sterke wapen precies van die foto...het zijn gewone mimieken.

Ik vind dat de man in foto 2 ook te geel is. Hebt ge met grijskaart en in raw gefotografeerd? Ik denk het niet.

Veel succes

Jan
BerichtGeplaatst: 03 nov 2010 11:01 
Lid
Fotografie

@ Mendel: thanx van de tip van de jeans.......zal ik volgende keer eens proberen!

@gjdenbesten: ben ik met je eens, ik vind ook de uitdrukking van foto 1 het mooist! dank je wel!

@ AJL: ik fotografeer altijd met grijskaart en in raw..... :S Ik heb alleen bij die foto geprobeerd wat te spelen met bewerkingen...

.......En ik hoef toch niet omdat ik als vrouw een man fotografeer dingen te fotograferen waar vrouwen ' op vallen' , ik bedoel, ik fotografeer bij elke vrouw toch ook niet haar kont en borsten :S :S :S , dus snap dit niet helemaal........

Ik had ook geprobeerd met wat meer silhouet te werken, maar was zelf niet helemaal kapot van deze foto's (bij de eerste mis ik zowiezo zijn arm ;) ), misschien dat je dit bedoeld?
Fotografie

Fotografie

Jan
BerichtGeplaatst: 03 nov 2010 13:02 
Lid
Fotografie

Wel deze 2 foto's zijn 80 maal beter als uw eerste 3 getoonde. ik begrijp dat je in een shoot meer foto's maakt; maar als je er drie toont moet ik op die drie mijn mening zeggen.
Bij die 2 laatse foto's (update) had hij wel ernstig of dromerig mogen kijken

* Als ge een vrouw in portret in beeld brengt kun je kiezen voor diverse lichtopstellingen en dan hoeven de vrouwelijke kenmerken niet sterk naar voren te komen.

* Als ge een man in naakt bovenlijf fotografeert is dat bedekt naakt...of leunt er toch sterk tegenaan. Wel dan moet ge ook de mannelijke kenmerken schoon, of mooi, of extra mooi (beter gezegd) proberen in beeld te brengen.
Ik zie ook vrouwelijk bedekt naakt die niet mooi gefotografeerd zijn. Die kunnen ook lelijk gefotografeerd worden.

Als ge een vrouw in bikini of lingerie of bedekt naakt fotografeert moet ge de vrouwelijke rondingen mooi accentueren en mooi in beeld brengen. Als ge die in een slechte pose zet, en ge doet ze lachen (met haar pose) en ge gaat ze dan nog plat flitsen....dan kan ik dat geen mooie foto vinden.

Maar mijn mening is maar een mening....geen wet.
Veel succes

Jan
BerichtGeplaatst: 03 nov 2010 13:47 
Lid
Fotografie

Gelukkig ;) :up

Jan
BerichtGeplaatst: 03 nov 2010 15:38 
Lid
Fotografie

Ja leuk je eerste en laatste waarvan de eerste toch de beste door juiste kleuren en belichting ook mooie blik de rest kijkt ie iets te gemaakt vriendelijk. Met de tips van de broek ga ik wel mee. iets meer ruimte onder de gesp. Denk dat de persoon er wel blij mee zal zijn.

Jan
BerichtGeplaatst: 06 nov 2010 18:25 
Lid
Fotografie

Wow Wat mooi, die tweede keer dat je foto's plaatste, daar de 2e foto van vind ik echt heel mooi, hoe was je lichtopstelling (ja tuurlijk snap ik van welke kant het komt ;) maar wat heb je gebruikt?)

Van de eerste serie vind ik de pose/blik van de laatste foto het mooiste overkomen, de andere poses vind ik persoonlijk niet zo mooi, die lijken minder bij het model te passen (ook al ken ik hem niet)

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op fotografie onderwerp