Het is 16 mei 2025 23:51

Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Auteur kan ni kiezen welke foto tas ik moet nemen ??
 kan ni kiezen welke foto tas ik moet nemen ??
BerichtGeplaatst: 11 nov 2010 00:00 
Lid
Offline op het foto forum

hallo ben aan twijfelen voor aanschafen van een nieuwe foto tas tussende

1 lowpro S&F Deluxe Technical Belt met bij horende lens case

2 lowpro pro runner 450 aw

ik doe voor naamlijk sport fotografie

ht matriaal wat er in zal moeten is

nikon d700+mb10
nikon d60 back up body
nikon 14-24mm f2.8
nikon 70-200mm f2.8 vrII
sigma 50mm f1.4
nikon 24-70mmf2.8
nikon sb 900
nikon sd-9 batry pak
en gehen kaarten
reserf batry d700

mvg stijn

Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum Share on FacebookShare on Twitter 
BerichtGeplaatst: 11 nov 2010 00:33 
Lid
Fotografie

Bezwaar bewerken: Ja
Geslacht: Man
Heb zelf een think thank retrospective 30.
http://www.thinktankphoto.com/products/retrospective-30-pinestone-shoulder-bag.aspx

Echt een prettige tas en ziet er totaal niet uit als een fototas.
Hier past in:
5d 24-70mm mounted
1d
70-200mm
50mm
580Ex
geheugenkaartjes
battery

Voorheen ging mijn 17-40 er ook bij in.... maar dat was dan wel proppen. Als je geen lens mounted hebt gaat er zo'n 4 lenzen 2 body's flitser en overige in. Overweeg er nog wel een lenscarrier bij te nemen in de zelfde serie.

Heb ook nog een lowepro 400AW (of zo iets, moet ik even nakijken) liggen. Die blijft alleen een beetje ongebruikt liggen....
Ik persoonlijk vind een rugzak erg onhandig.... moet altijd helemaal af en op de grond of tafel liggen om er wat uit te halen.

Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
BerichtGeplaatst: 11 nov 2010 20:51 
Lid
Fotografie

Bezwaar bewerken: Nee
Tja... ik heb nu zelf een rugzak en onderschrijf wel de nadelen die door Reko zijn opgesomd. Zelf denk ik dat een koffer me ook erg handig lijkt. Je zou er eigenlijk meerdere moeten hebben, voor elke gelegenheid een geschikt model :)

BerichtGeplaatst: 11 nov 2010 21:19 
Lid
Fotografie

klein vraagje..

waarom wil je die hele handel in 1x meenemen in 1 tas??

je tilt je de pleuris aan al dat spul man..

je hebt niet perse al die overlap aan mm´s nodig, ik zou zelf de 2 body´s meenemen, en gaan voor of de 14-24 icm de 70-200, of de 24-70 icm de 70-200.. flitsers laat je gewoon op je body´s staan, (als je ze al nodig hebt..heb je ze niet nodig, gewoon lekker thuis laten)

de rest prop je in een cameravest, zoals bv die 50mm..

tassen, ik heb er genoeg mee rond lopen zeulen, altijd ellende.. switchen tussen 2 body´s met 2 verschillende lenzen erop is veel sneller, en je loopt nog es makkelijker rond ook..

die kaartjes en andere zooi kun je ook in je vest kwijt..

maar da´s mijn persoonlijke mening en ervaring hoor.. :)

afgelopen zondag had ik ook weer teveel mee naar een indoor-evenementje, en het was al minimaal.. 70-200 2.8 mee, en voor de zekerheid nog een standaardzoom en een reportageflitser mee in een piepklein tasje.. ik heb die standaardzoom en die flitser zowat niet gebruikt.. :wacko

BerichtGeplaatst: 11 nov 2010 21:41 
Lid
Fotografie

Ik heb een Computrekker Plus AW als rugzak, een Stealthreporter D300 AW schoudertas, en een S&F deluxebelt met lightharness en een lading lenscases en pouches en een Toploader70AW. De laatste gebruik ik als ik naar opendagen van de KLUM ga en op cirquits, en mijn schoudertas als ik een beperkte set meeneem. Ik heb echter ook een B+W koffer en die is erg prettig voor sporten op natte velden. Stevig en ik heb meteen een stoeltje. Het ligt dus aan wat ik ga doen en wat ik wil meenemen.

Als ik jou set zie dan vraag ik me af of je wel alles mee moet nemen en niet bijvoorbeeld een S&F set met een 24-70 en een 70-200 en 2 bodies eventueel met een flister en nog wat losse zaken als batterijen

Dan is het vest met riem en wat van die tassen en lenscases makkelijk.

Echter als je zeg maar iedere week of meerdere keren per week langs het veld of langs de baan zit, zou ik een degelijke koffer kopen. Met wieltjes en een uitschuifbaar steel. Je kunt zitten alles zit veilig erin je kunt het beter afsluiten en je hoeft je minder druk te maken over schade.

BerichtGeplaatst: 11 nov 2010 21:44 
Lid
Fotografie

En wel eens aan een Gitzo jas of fleece gedacht?

BerichtGeplaatst: 11 nov 2010 21:59 
Lid
Fotografie

En rug of schouder tas is natuurlijk persoonlijk ,ik loop soms 12 uur door het bos,of over de veluwe te slenteren,en dat heb ik 1 x met een schoudertas gedaan,nou nooit meer,makkelijk als je wat gewicht over 2 schouder en een rug kan verdelen.helemaal zoiets.

BerichtGeplaatst: 11 nov 2010 22:05 
Lid
Fotografie

Tja, iedere situatie vraag idd om zijn eigen tas, zoals henry eerder aangaf.
Koop een tas die voor jou in zijn algemeenheid het beste past.

BerichtGeplaatst: 11 nov 2010 22:07 
Lid
Fotografie

:)

BerichtGeplaatst: 12 nov 2010 20:29 
Lid
Fotografie

Wat Reko zegt.. thinktank heeft zeer goede en degelijke tassen...ze zijn wel niet goedkoop ;)
Voor wat meer info. zou je hier nog naar kunnen kijken ,vanaf minuut 9.30 over camera tassen,is wel in het Engels.
http://kelbytv.com/dtowntv/2010/10/28/episode-57

groeten
Eric

BerichtGeplaatst: 12 nov 2010 21:48 
Lid
Fotografie

Niet goedkoop vind ik de meest hollandse opmerking. Altijd streven naar Fullframe camera's, pro lenzen, maar statieven en tassen: HAMA

Als je goed spul koopt, koop je ook gelijkwaardige spullen en accessoires!

BerichtGeplaatst: 12 nov 2010 22:02 
Lid
Fotografie

HAMA.... een plastic rugzakje van de HEMA voldoet ook ;)

BerichtGeplaatst: 12 nov 2010 22:44 
Lid
Fotografie

duckie schreef:
Niet goedkoop vind ik de meest hollandse opmerking. Altijd streven naar Fullframe camera's, pro lenzen, maar statieven en tassen: HAMA

Als je goed spul koopt, koop je ook gelijkwaardige spullen en accessoires!

mijn allerbeste pola is trouwens van hama...en ik heb ook hoya , b+w en tiffen pola´s... geeft toch te denken.. ;) :D
sommige rete-dure carbon statieven zijn ook helemaal ruk, want die waaien zo weg zonder dat je er een een klomp gewicht onderaan hangt.. mijn velbonnetje is net van alles stevig genoeg, en wat er ook nog bij komt, de meeste statieven kunnen veel meer aan, dan de specificaties je willen doen geloven..

nog nooit geen angst gehad, om een dikke lens met camera eraan op dat ding te zetten, en alles stond zo vast als een huis.. :up

BerichtGeplaatst: 13 nov 2010 00:42 
Lid
Fotografie

Dat is erg versimplifiserend. Uiteraard zullen er best dingen zijn van bepaalde merken die WEL voldoen. Maar veel heel veel zaken bij oa HAMA zijn afgekeken maar volledig niet doordacht. Het LIJKT erop maar is het volledig niet. Vooral hun reinigings producten.

Maar het gaat me niet om HAMA, maar om producenten die allemaal een graantje mee willen pikken van de booming DSLR markt, wat uiteraard mag. Maar veel Vanguard statieven en HAMA materialen maar ook Samsonite tassen, zijn 6x ruk. Ondanks het feit dat Samsonite werelds in in Koffers, maar dat maakt ze geen rugzak en zeker geen fotografie tassen leverancier.

Thinktank is waanzinning populair in Amerika en nog niet in Europa, maar Lowepro, Kata en Thinktank en ik sla er vast een over zijn wel de leidende en doordachte leveranciers met bewezen concepten ed. Een merk welke erg goed is maar niet van origine daarvoor bestemd was maar zichzelf wel bewezen heeft is Crumpler.

Maar waar het mij om gaat is dat een degelijke fotoset ook degelijke bescherming verlangd, en als het geen bescherming is tegen de elementen dan wel bescherming tegen stoten ed als ook draagcomfort of intinuiteit in indelingen of toegang.

Waarom zouden professionals overal terwereld voor Lowepro, Thinktank, en Kata kiezen??

Ik zeg dat als je contstant voor merk eigen spullen gaat en dan nog de beste modellen dat het erg raar is dat je voor de overige zaken de absolute onderkant van de markt kiest. Iets wat overigens erg Nederlands is.

BerichtGeplaatst: 13 nov 2010 01:05 
Lid
Fotografie

duckie,

Wat mij betreft heb je gelijk. Een canon L objectief kopen en dan een filtertje er op van 25 euro, dat is erg hollands. Zal niet ontkennen dat ik dat in het begin ook heb gedaan. Maar ben er toch wel met een paar spullen achter gekomen dat goedkoop toch ook vaak (niet altijd) duurkoop is.

BerichtGeplaatst: 13 nov 2010 01:11 
Lid
Fotografie

Reko schreef:
duckie,

Wat mij betreft heb je gelijk. Een canon L objectief kopen en dan een filtertje er op van 25 euro, dat is erg hollands. Zal niet ontkennen dat ik dat in het begin ook heb gedaan. Maar ben er toch wel met een paar spullen achter gekomen dat goedkoop toch ook vaak (niet altijd) duurkoop is.

zou je je nog wel es in kunnen vergissen, met betrekking tot uv´s die op ´pro-L´ lensjes gebruikt worden..

ken er die beroepsmatig foto´s maken en om de zoveel tijd een hele zooi goedkope uv´s op ebay kopen, en om de paar dagen of iedere week zo´n filter gewoon wegpleuren, en er weer een frisse opzetten..

een uv op digitaal doet namelijk helemaal niks, alleen maar beschermen..

BerichtGeplaatst: 13 nov 2010 09:46 
Lid
Fotografie

Tja... "Penny-Wise, Pound-Foolish" is toch niet een echt Nederlandse uitdrukking.
Volgens mij is dit dus een mondiaal probleem ;)

BerichtGeplaatst: 13 nov 2010 11:08 
Lid
Fotografie

sjinouck schreef:
zou je je nog wel es in kunnen vergissen, met betrekking tot uv´s die op ´pro-L´ lensjes gebruikt worden..

ken er die beroepsmatig foto´s maken en om de zoveel tijd een hele zooi goedkope uv´s op ebay kopen, en om de paar dagen of iedere week zo´n filter gewoon wegpleuren, en er weer een frisse opzetten..

een uv op digitaal doet namelijk helemaal niks, alleen maar beschermen..

Ik denk dat je daarmee zelf je verhaal ontkracht :) Veel een vaak lijken me in je voorbeeld eerder sporadisch :)

En als je er veel koopt om daarna weg te flikkeren omdat je schonen filters wenst als of het lenzen zijn dan is het weer niet goedkoop. En als het zakelijk is dan wordt dit als gebruik gezien en dus zullen ze op andere dingen in ieder geval wel hun geld uitgeven. Ik geloof niet dat die bekende van je geen goede fototas heeft maar 6x per dag een andere blauwe AH tas gebruikt of wel :)

En ja een sensor heeft geen last van UV maar een goedkoop UV filter blokkeert en licht, kan scherpte en AF vermindering tot stand brengen en een slecht stuk glas in het lichtpad plaatsen in net zo als een stuk opbinddraad tussen een paar Mark Levinson Versterkers en een Martin Logan.

En Henry volgens de Belgen zijn wij toch de uitvinders van het koperdraad :) 2 hollanders zagen een cent en begonnen eraan te trekken :)

BerichtGeplaatst: 13 nov 2010 15:53 
Lid
Fotografie

ik ontkracht helemaal niets.. ik maak een verschil tussen wat ieder voor zich wil doen of niet..

duurder zal in vele gevallen idd beter zijn, maar aangezien ik, en ik denk de meesten hier keuzes dienen te maken, en altijd een afweging maken over wat voor eenieder het beste zal werken, dienen er wel keuzes gemaakt te worden...althans, zo doe ik het toch..

ik gebruik geen lenscaps, geen uv´s, en ik verschil soms ook van mening met mensen die er hun beroep van gemaakt hebben..ieder zijn meug, en wat een bevriende beroeps zijn keus is, hoeft niet die van mij te zijn.. ik ben alang afgestapt van het idee, dat beroepsfotografen alles weten..ze hebben van fotografie hun beroep of inkomen gemaakt.. big deal.. :angel ...fotograaf zijn is trouwens helemaal geen beroep, want iedereen, die besluit om van zijn fotografie zijn beroep te maken, die kan meteen aan de gang..no matter wat je gebruikt..

ik gebruik de zonnekappen ter bescherming..

die bekende van mij gebruikt nooit een fototas, of een ah-tas.. in de kofferbak ligt een aluminium koffer, en hij pakt eruit wat hij nodig heeft.. maar geloof nu echt niet, dat hij gaat rondhobbelen met een zware fototas of koffer hoor..

nope..

1 of 2 bodies, met een groothoek-zoom en een telezoom, en zo doe ik het ook..

ik maak keuzes, en ik kies hetgene uit, wat ik denk dat nodig is om foto´s mee temaken, liefst met zo weinig mogelijk mee te hoeven slepen..

hele dag rond lopen zeulen met allerlei spul wat aan je kont hangt is geen pretje..je hoeft niet per definitie iedere mm gecovered te hebben, da´s een soort van beeld wat in de loop der tijd is ontstaan op internet.. who cares anyway?

ik heb allerlei filters gebruikt, van duur tot el cheapo, en geen enkel filter heeft voro onscherpte gezorgd, met welke lens dan ook..

duur filter betekent, langere levensduur, maar als je de zooi bijna nooit gebruikt, wat is dan het nut van een hele dure te kopen?

ik gebruik liefst filters, die effect hebben, en ik gebruik gewone cokin-filters, die volgens sommigen helemaal ruk zijn..

ik heb nog nooit last van de goedkoopte gehad hoor..

ik heb zelfs de leica-uv-filters van mijn leica-lensjes afgegooid, omdat ik het nut er niet van inzie..

de hedendaagse frontelementen zijn allemaal gezien van een harde coating, en je krijgt daar niet zomaar een krasje in.. in je filter dus wel..

de meeste krassen komen door verkeerd te poetsen, aan dat frontelement.. schijnt een hobby te zijn van deze en gene, lekker poetsen, en lekker alle vuil en zanddeltjes over je frontelement uit te smeren, want alles moet zgn- brandschoon zijn..

ik poets bijna nooit, of er moet echt een dikke vlek op zitten van een verdwaalde regendruppel of zo, die zichtbaar in je plaatjes wordt....

en dan moet je gewoon ff nadenken, hoe je het gaat doen.. zolang eea niet zichtbaar is, lekker vanaf blijven..

om maar ff ontopic te blijven..op youtroep circuleerd een of andere thinktank reclame rond, met john harrington als presentator, en ik moet er altijd hartelijk om lachen.. als ik dat moet geloven, dan kan ik nu meteen wel al de fysiotherapie gaan bellen, en heb ik helemaal gene plezier meer in fotografie..

grote rollerbag, met allerlei zooi erin, die elkaar overlapt, rete-zwaar, en dan ook nog es met 2 toestellen, en 2 domkeye bags over de schouders zeker..?

dat wordt lekker schieten zeg.. :wacko

http://www.youtube.com/watch?v=Osp3b4YwqPI

gewoon een reclamefilmpje, en vele amateurs lopen er mee weg.. :wacko

moraal van mijn toch wel lange verhaal.. :blush

kies hetgeen het beste voor jezelf werkt, en laat je niet verleiden tot allerlei dure aankopen, waar je achteraf niets aan hebt..

heb je behoefte aan iets duurs, no problem, kun je het met iets goedkopers af, omdat je het wat minder gebruikt, of omdat je budget het niet toelaat, ook goed..

je mag altijd alles nog zelf doen, en weliswaar zal duurdere gear je leven wat vergemakkelijken, maar het is nog altijd geen garantie voor top-resultaten..

als iedereen voor het allerduurste zou kunnen gaan, zonder beperkingen in het budget, dan liep iedereen met het duurste van het duurste rond..(en dannog heb je geen garantie dat je pics superdepuper zullen zijn.. ;) )

groetjes, Alex!

BerichtGeplaatst: 13 nov 2010 17:18 
Lid
Fotografie

sjinouck schreef:
ik maak keuzes, en ik kies hetgene uit, wat ik denk dat nodig is om foto´s mee temaken, liefst met zo weinig mogelijk mee te hoeven slepen..

hele dag rond lopen zeulen met allerlei spul wat aan je kont hangt is geen pretje..je hoeft niet per definitie iedere mm gecovered te hebben, da´s een soort van beeld wat in de loop der tijd is ontstaan op internet.. who cares anyway?

Helemaal mee eens. Meld je eens aan voor een basiscursus fotografie. 2 tegen 1 dat ze daar een opdracht geven om met een 50mm lens een foto te maken. Door je bewust te zijn van je beperking, ga je de oplossing in andere hoeken zoeken. Creativiteit wordt aangesproken in plaats van "de andere zoomlens" :)

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op fotografie onderwerp Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Ga naar pagina 1, 2  Volgende