ik heb tot afgelopen jaar wel een lowepro flipside gebruikt, ik geloof dat het een aw200 was of zo?
dat was op zich wel een lekker tasje, en met een beetje proppen, kreeg ik de cam+grip er ook nog wel in..repo-flitser zat in dat bovenstevakje, en er was ruimte voor een extra prime-of zoomlensje middenin de tas..
zat volgens mij ook nog een ingebouwd poetsdoekje in, en ruimte voor een extra cf-kaartje..
ik heb die tas toen wel extra geimpregneerd, met een soort van impregneerspray van het kruitvat, zodat ie wat meer bestand was tegen wat ´nattige´ omstandigheden, zoals nu het geval is..
impregneren kost geen drol, en het helpt echt goed, mocht er onverhoopt es wat nattigheid uit de lucht komen vallen..
ik geloof dat die lowepro slingshotjes ook redelijk populair zijn on onder de urbex-shooters, vanwege het formaat, en er zitten genoeg mogelijkheden op, om er evt. een licht statiefje aan op te hangen, tijdens het klim en klauterwerk..
heb hem afgelopen jaar verkocht, want aangezien ik er geen 70-200 in kon proppen, ik een konttas bijgekocht had, en ik niet echt urbex-klim-klauter-inbreekwerk ga doen (begin ook wat strammer te worden, dus ik laat het over aan de jeugd) had ik hem niet meer nodig..
was wel een goed tasje eigenlijk..

maar voor mij persoonlijk weer net iets teveel..
in het begin heb ik ook nog een delsey-foto-rugzak gekocht, maar dat ding was na 2x gebruikt te hebben veroordeeld tot opslagmedium, bij gebrek aan plaats in de kasten..
goede tas, dat wel, maar eigenlijk doe ik er ook niks meer mee..behalve dan wat lensjes en cam´s erin te droppen, die ik niet direct ga gebruiken..
groot is hij wel, en met een beetje slim inpakken kan er heel vele in...
alleen, ik ga er niet meer op pad.. tasje moet je van je rug afgooien, en ergens in the middle of nowhere op de grond (of bankje, of bagger) neerleggen, om er wat uit te halen, en dat is niet zo fijn..
zit nog wel met een hele zooi aan alu koffers, die ik veelal meegekregen heb, tijdens aanschaffen van analoge camera´s en zo..
superstevig, maar er mee rondlopen is ook niet lekker..
als bankje lijkt het me mss wel handig, alleen doe ik eigenlijk nooit voetbalwedstrijden en zo..mss kan ik ze nog wel es als viskoffertje gebruiken, want dat doe ik ook erg graag..
groetjes, Alex!