Het is 27 jul 2025 14:23

Ga naar pagina Vorige  1, 2

Auteur Workshop/cursus of lekker zelf uittesten
 Workshop/cursus of lekker zelf uittesten
BerichtGeplaatst: 24 nov 2010 22:34 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
wel veel boeken over fotografie gelezen, maar eigenlijk nooit een cursus gevolgd.. ben meer het trial and error-type, oftewel, een self thaught photographer..als ik alles zelf moet uitvissen, snap ik het sneller, dan dat ik theorie moet gaan doorspitten..

probeer liefst alles zelf uit... :foto

Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
BerichtGeplaatst: 24 nov 2010 22:57 
Lid
Fotografie

Geslacht: Vrouw
Ik ga elke week naar les (behalve de schoolvakanties).
Het dwingt me om tijd voor mijn hobby te maken.
Mijn ervaring is dat je alle onderwerpen "moet" doen en zeker bij de onderwerpen waar je niets mee hebt, is het leuk om creatief te moeten gaan denken. Verder zijn mijn lessen zeer afwisselend en ik hou van de manier van onderwerpen fotograferen van de fotograaf die les geeft, hij houdt niet van "gewoon/doorsnee". Theorie voor een "shoot", de shoot, elke 3 weken 3 foto's inleveren van de opdracht (elke keer een ander onderwerp) en die worden door de anderen eerst beoordeeld en dan keihard door de leraar/fotograaf, we gaan regelmatieg op locatie en krijgen heel veel verschillende opdrachten enfin afwisseling genoeg.
Daarbij vind ikzelf het wel prettig dat op locatie mijn leraar aanwezig is voor evt. hulp en aanwijzingen en last but not least, het is ook altijd hardstikke gezellig na het op locatie zijn en in de pauze tijdens de les. :rof
Morgen bv van 50 kroegbazen portretfoto's maken, nou als dat niet gezellig wordt! :rof :rof :rof :rof

Profiel op dit foto forum
BerichtGeplaatst: 24 nov 2010 23:53 
Lid
Fotografie

Bezwaar bewerken: Ja
Klinkt leuk! Veel plezier gewenst alvast! :zwaai

BerichtGeplaatst: 25 nov 2010 00:46 
Lid
Fotografie

Geslacht: Man
redone51 schreef:
....Mijn ervaring is dat je alle onderwerpen "moet" doen en zeker bij de onderwerpen waar je niets mee hebt, is het leuk om creatief te moeten gaan denken. .....Theorie voor een "shoot", de shoot, elke 3 weken 3 foto's inleveren van de opdracht (elke keer een ander onderwerp) en die worden door de anderen eerst beoordeeld en dan keihard door de leraar/fotograaf, we gaan regelmatieg op locatie en krijgen heel veel verschillende opdrachten enfin afwisseling genoeg..... en last but not least, het is ook altijd hardstikke gezellig na het op locatie zijn en in de pauze tijdens de les.
Morgen bv van 50 kroegbazen portretfoto's maken, nou als dat niet gezellig wordt!

Helemaal met het bovenstaande eens.

Maak maar bijvoorbeeld eens een tijdje alleen maar foto's met een 50mm lens, of een groothoek op 12mm. Het leert je anders kijken en creatief naar oplossingen te zoeken :)

BerichtGeplaatst: 25 nov 2010 00:55 
Lid
Fotografie

En wat zeker zo leuk is dat iedereen een ander inkijk heeft op hetzelfde onderwerp. Daardoor word je weer creatief bij een volgende opdracht, want je wilt natuurlijk niet dezelfde soort foto's als een ander hebben, tenminste ik niet. :P :P

BerichtGeplaatst: 25 nov 2010 01:18 
Lid
Fotografie

Bezwaar bewerken: Ja
Dat vind ik hier op het forum ook altijd het leuke van de thema weken. Vooral de druppelweek zorgde destijds voor de nodige breinbrekers. Ik wilde idd niet dezelfde druppeltjes als de andere, maar dat is best moeilijk. :D

BerichtGeplaatst: 06 dec 2010 19:02 
Lid
Fotografie

Tja, denk dat je deze vraag eigenlijk zelf het beste kan beantwoorden. Als je de basis technieken wil weten, kom je met een goed boek heel eind. Maar dan kan een cursus ook goed werken voor je. De vraag is, of je gemotiveerd blijft, als je de dingen zelf gaat uitzoeken? Zo niet, dan is een cursus wel iets voor je denk ik. En in de tussentijd kan je hier ook je vragen kwijt naturlijk!

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op fotografie onderwerp Ga naar pagina Vorige  1, 2

Ga naar pagina Vorige  1, 2