Het is 23 jul 2025 23:15

Auteur Strobist
 Strobist
BerichtGeplaatst: 29 nov 2010 15:44 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Ik ben mij een beetje aan het verdiepen in strobist fotografie, gister een lezing/workshop daarover gehad en het lijkt mij leuk om daar eens mee aan de slag te gaan. Zodoende komt er binnenkort een triggersetje. Maar nu ben ik een beetje aan het kijken voor flitsers. Op internet kom ik veel Nikon sb-24, 26 en 28 tegen als aanraders maar ik wil jullie tips voor flitsers wel weten.

Groetjes

Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum Share on FacebookShare on Twitter 
 Strobist
BerichtGeplaatst: 29 nov 2010 18:19 
Lid
Fotografie

Precies die. Kosten niet te veel en zijn zelfs of beter gezegd met een trigger systeem, te prefereren boven welk merk dan ook. Het op die manier de enige manier dat je met de sublieme Nikon Flitsers op een Canon kunt werken.

Nee geen gekheid. Ik ben Canonier, omdat ik zo'n ding van Canon gekregen heb, maar de Sb's zijn de allerbeste raportage flitsers.

Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Strobist
BerichtGeplaatst: 29 nov 2010 18:23 
Lid
Fotografie

Ik zelf doe het met 2x 430EXen en een 580EXII en een ST-E2 of een OC-E3 omdat ik vanaf de camera wil kunnen besturen. Echter als ik nog een keer van die cactus dingen ga kopen dan koop ik een hele zooi, misschien wel 10 van die SB24's. Ik heb mensen gezien met 20 van die dingen, allemaal op halve of minder kracht, goed verspreid en een recycle tijd die super snel is en dan skaters, en skateboarders of BMXen met sprongen kunen volgen en van alle mogelijke kanten belichten en super scherp en stil hangend in de lucht gevangen.

Strobist
BerichtGeplaatst: 29 nov 2010 19:55 
Lid
Fotografie

Helemaal eens met Duckie. De SB25 past ook nog wel in dit rijtje :)

Strobist
BerichtGeplaatst: 02 dec 2010 21:41 
Lid
Fotografie

Ik ben zelf voor extra flitsers tegen twee SB-80DX flitsers aangelopen voor rond de €100,- per stuk.

Deze flitsers hebben vrijwel dezelfde flitstijden en richtgetallen als de SB-800 (welke momenteel mijn hoofdflitser is) omdat deze flitsers de voorloper van de SB-800 zijn.

Ze hebben goede slave mogelijkheden, optisch en remote.
TTL is echter niet mogelijk met recente Nikon Camera's. Met de komst van de SB-800 is Nikon namelijk begonnen met hun nieuwe Creative Lighting System (CLS).

Voor de echte strobist, welke de flitsers toch steeds handmatig instelt, hoeft het ontbreken van CLS natuurlijk geen probleem te zijn.

2de hands zijn deze flitsers minder oud dan de SB-24, 26 en 28 en nog steeds redelijk verkrijgbaar.

Als radiotriggers gebruik ik een setje Cactus v4 momenteel. Deze set bevalt redelijk.
Ik heb laatst een extra Cactus v4 receiver erbij gekocht maar deze lijkt soms te happeren.

Ik hoor betere berichten over Youngnuo radiotriggers voor een betaalbare prijs.

Gr.:
Marco

Strobist
BerichtGeplaatst: 03 dec 2010 16:55 
Lid
Fotografie

Iedereen bedankt voor de antwoorden. Ik kan er veel mee :)

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op fotografie onderwerp